Hlavní obsah

Setkání po 40 letech. Walter Röhrl dostal úchvatný dárek od Porsche

Automobilka Porsche pro závodníka Waltera Röhrla zrenovovala vůz 924 Carrera GTS, se kterým ikona rally závodila v roce 1981.

Foto: Porsche

Walter Röhrl a Porsche 924 Carrera GTS Rally

Článek

Dvojnásobný světový šampion v rally, německý závodník Walter Röhrl, je s automobilkou Porsche i v dnešních dnech úzce spjat, nedávno oslavil 74. narozeniny a značka ze Stuttgartu si proto nechala renovaci jeho závodního vozu jako překvapení.

S konkrétním vozem Röhrl devětkrát zvítězil a dosáhl druhého místa ve své kategorii německého rallyového šampionátu. V témže roce 1981 se s Porsche účastnil i okruhových závodů. Svůj první světový titul získal o rok dříve, ten druhý naopak o rok později.

Porsche Diega Maradony se prodalo za pohádkovou sumu

AutoMoto

Rally speciál vychází z homologačního modelu 928 GTS. Konkrétní vůz postavený 12. prosince 1980 je pátým z devíti vyrobených prototypů. Jeho dvoulitrový čtyřválcový přeplňovaný motor byl také testovací jednotkou bez sériového čísla. V roce 1981 přežil agregát kompletní soutěžní sezónu bez poruchy. Dnes má najeto 10 371 kilometrů.

Zrestaurování bylo podle automobilky zaměřeno na zajištění úplné originality a také patiny vozu. Dokonce i lehce vybledlé červené pásy bezpečnostních pásů jsou stále originály. Na postroji na straně řidiče je vyšívané velké písmeno „R“ a na straně spolujezdce iniciály „CG“: Röhrl a Christian Geistdörfer.

Kromě dílů podléhajících opotřebení, řady komponentů podvozku a systému přívodu paliva byly během renovace provedeny generální opravy, přestavby a instalace stávajících komponent, včetně například původních brzdových třmenů z 911 Turbo.

Porsche chystá své první elektrické SUV, nový macan už prochází finálními testy

AutoMoto

Vyšetření motoru a turbodmychadla nepřineslo žádné nálezy, zatímco převodovka byla demontována a zkontrolována z bezpečnostních důvodů, ale nevykazovala téměř žádné známky opotřebení. Kromě toho měla dílna Porsche muzea na skladě závodní spojku a dodavatel Pirelli také sadu pneumatik v rozměru 255/55 R15.

„Bylo to pro mě obrovské překvapení. Před 40 lety jsem vystoupil z auta a od té doby jsem v něm znovu neseděl,” říká Röhrl. „Toto auto mi otevřelo dveře do Porsche. Proto k němu cítím obzvláště úzké pouto. Pro mě je to cesta zpět v čase. Okamžitě se cítím o 40 let mladší.”

Související témata:

Výběr článků

Načítám