Hlavní obsah

Šest ze sedmi rozlučkových dodgů je na světě, nejnovější je Challenger Black Ghost

Automobilka Dodge se loučí se současným chargerem a challengerem pomocí několika specialitek. Dvě nejnovější mají pod kapotou 6,2l kompresorový osmiválec o 818 koních.

Foto: Dodge

Dodge Challenger Black Ghost

Článek

Šest ze sedmi specialit, které automobilka Dodge v srpnu slíbila jako rozlučku se současnými šesti- a osmiválcovými modely Charger a Challenger, už je na světě. Nejnovější z nich se jmenuje Black Ghost a pod kapotou má 818 koní.

Dostal pochopitelně černý lak, a protože je založen na variantě Hellcat Redeye Widebody, má také dva obří nasávací otvory na kapotě a rozšířené blatníky. Otvory krmí vzduchem 6,2l kompresorový osmiválec Hellcat, který dává již zmíněný výkon.

Éru současných Dodge Charger a Challenger ukončí sedm specialit včetně kabrioletu

AutoMoto

Stejně jako u ostatních modelů řady „Last Call“, tedy „Poslední výzvy“, i zde se automobilka zatím pochlubila jen ilustrací. Ta ale ukazuje vinyl na střeše připomínající aligátoří kůži, bílý pruh na zádi či ryze stříbrná kola.

Jméno původně vzniklo pro černý challenger z roku 1970, který měl pod kapotou sedmilitrovou V8 a občas se náhodně objevoval na detroitské Woodward Avenue, kde porážel soupeře v nelegálních závodech mezi semafory.

Black Ghost vznikne v pouhých třech stovkách exemplářů, stejně jako o pár dnů dříve představený Charger King Daytona. I ten je založen na verzi Hellcat Redeye Widebody, což znamená stejný motor i rozšířené blatníky. Tentokrát je ale oranžový.

Jméno má původ v chargeru modelového roku 1969, kterým jezdil William „Big Willie“ Robinson, slavný závodník čtvrtmílových sprintů v 60. a 70. letech minulého století.

Poněkud méně vzácné budou zelené modely s označením Swinger; tuto verzi dostane charger i challenger a každého vznikne tisíc kusů. Jméno pochází z populární varianty modelu Dart, prodávané na přelomu 60. a 70. let.

Tentokrát je základem verze Scat Pack Widebody s 392 Hemi V8, tedy atmosférickým osmiválcem o objemu 6,4 litru a výkonu 491 koní. Důraz tu je kladen na zelenou barvu se zlatými detaily; i kola mají podobný nádech.

Stejný motor a stejný technický základ dostal i Charger Super Bee, unikátní je ovšem standardně dodávanými závodními pneumatikami na menších, 18″ kolech. K mání bude 500 kusů ve fialové barvě s rozšířenými blatníky a 500 kusů ve světle modré bez rozšíření.

Jeho jméno se posledně objevilo v roce 2014, verze Super Bee však model Charger provází s přestávkami po celou dobu jeho existence.

A konečně, Challenger Shakedown - pocta konceptu 1971 Shakedown Challenger, který se objevil na SEMA Show v roce 2016. Šedý či černý exteriér - každého opět vznikne 500 kusů - s černými a červenými pruhy doplňujícími černá kola a závodní zámky v rozích kapoty.

V útrobách je očividně 6,4l osmiválec, soudě dle log 392 na bocích vozu, samozřejmostí je sání Shaker. To je upevněno k motoru a skrz kapotu trčí, takže se za jízdy viditelně pohybuje.

Labutí píseň Dodge Challenger má mít přes 900 koní

AutoMoto

Sedmý a poslední kousek se odhalí na americkém svátku tuningu SEMA Show v Las Vegas, který proběhne v listopadu letošního roku. Fanoušci od něj mají velká očekávání, co do výkonu by podle starších náznaků mohl nabízet přes 900 koní.

Související články

Výběr článků

Načítám