Článek
Design nového vozu Seat Altea je až na detaily prakticky shodný se studií. Změn doznaly otvory v předním nárazníku. Naopak zachovány byly efektní prolisy v bočních partiích vozu, které tak vytvářejí nepřehlédnutelnou křivku. Automobilka slibuje, že v podobném stylu by měly být připravovány i modely v nejbližší budoucnosti. Seat Altea se pro španělského výrobce stává vedle Ibizy a Leona třetím piliřem jeho produkce. Exteriér vozu se nese ve sportovním duchu. Přední části vozu dominuje maska chladiče obklopené výraznými světlomety. Zajímavou novinkou jsou i stěrače, respektive jejich umístění. V klidovém stavu jsou ukryty v předních sloupcích karoserie.
:. ANKETA |
Oznámkujte nový Seat Altea. V anketě na konci článku. |
Přes čtyři metry dlouhý vůz, přesně 4280 mm, nabízí podle vyjádření automobilky dostatek prostoru pro pět pasažérů. Šířka vozu je 1770 mm a výška 1570 mm. Zavazadelník nabízí objem o 400 litrech. Altea bude prvním modelem Seatu, který bude v Evropské unii ve standardní výbavě nabízet čelní, boční a průběžnými hlavovými airbagy. Na zadních sedačkách jsou kotevní body Isofix pro připevnění dětských sedaček. Z prvků aktivní bezpečnosti vybíramé systémy ABS, TCS a ESP s brzdovým asistentem.
Výkny motorů neklesají pod 100 koní
Základní nabídku benzínových motorů začínáme u čtyřválce o objemu 1,6 l a výkonu 75 kW (102 k), na vrcholu celé výkonové škály pak stojí dvoulitrový čtyřválec se systémem přímého vstřikování benzinu FSi o výkonu 110 kW (150 k). Pro zájemce o vznětové agregáty jsou připraveny čtyřválce 1,9 TDi s výkonem 77 kW (105 k) a 2,0 16V TDi, který nabízí slušný výkon 103 kW (140 k).
:. Walter de'Silva
Design vozu je dílem Waltera de'Silvy, který u Seatu pracuje již od roku 1999. Ve svém dřívějším působišti má "na svědomí" Alfu Romeo 156. První studií pro Seat, kterou vytvořil, byla Salsa. Jeho rukopis nese i Seat Tango, který byl představen na frankfurtském autosalónu v roce 2001. Právě zde de'Silva obdržel prestižní ocenění za design, které uděluje německý časopis Auto Welt od roku 1995. Dostal se tak do vybrané společnosti předních designérů např. Sergio Pininfariny, který byl prvním oceněným, Nuccia Bertoneho či Giorgetta Giugiara. O ledna 2002 šéfuje designu v rámci Audi Brand Group, která zahrnuje vedle Seatu i Audi a Lamorghini.