Hlavní obsah

Na český trh vstupuje nová značka, automobilka Dongfeng

Dongfengy Glory 580, Fengon 5 a elektromobil Seres 3 se představily v první prodejně značky ve Vestci u Prahy. Nepůsobí zrovna nejmoderněji, ale jsou ohromně prostorné a na první dojem je dobrá i kvalita výroby.

Foto: Petr Hloušek, Právo

Autosalon Dongfengu ve Vestci

Článek

Čínská automobilka Dongfeng, jedna ze tří největších v Číně, vstupuje na český trh se třemi crossovery, z nichž jeden je elektrický. V prvním showroomu ve Vestci u Prahy to oznámila spolu s cenami.

Značka celosvětově prodá zhruba 3,5 milionu osobních aut ročně, k tomu nějaká užitková vozidla všech velikostí – nabízí i dálkové tahače návěsů. A ostatně, dodávky značky Dongfeng se v Česku už prodávaly už v minulosti v gesci firmy AMC, která dnes vozí ruská auta.

Foto: Petr Hloušek, Právo

Dongfeng Fengon 5 při odhalení v autosalonu ve Vestci

S osobními dongfengy přichází holding Bidli, resp. jeho nová divize Bidli Auto, a fyzický dovoz aut a náhradních dílů zajišťuje slovenská firma Plastonic. Ta už má s dongfengy jistý úspěch na slovenském trhu – značka tam má 12 dealerství.

Největším a zároveň nejlevnějším modelem Dongfengu na českém trhu bude, alespoň prozatím, Glory 580. To je sedmimístné SUV, jehož přední kola pohání 1,5l přeplňovaný zážehový motor. Podle zástupců automobilky má vůz konkurovat např. Škodě Kodiaq svou velikostí – je dlouhý 4680 mm, což je oproti kodiaqu jen o necelé dva centimetry méně.

Foto: Dongfeng

Dongfeng Glory 580

Za cenu 599 900 korun – není to „cena od”, ale prostě cena, Glory 580 bude k mání v jediné variantě – nabízí manuální jednozónovou klimatizaci, střešní okno, interiér z ekologické kůže Nappa, elektrická okna a zrcátka, halogenové světlomety, šest airbagů a základní bezpečnostní asistenty, tedy ABS s ESP a kontrolou trakce, parkovací čidla s couvací kamerou, radar nebo čelní kameru s možností záznamu jízdy.

Na prezentaci jsme se do vozu mohli posadit, ovšem zatím nikoliv se projet. Na první dojem působí po designové stránce trochu zastarale zvenčí i uvnitř, ale po nasednutí nepůsobí dílenské zpracování špatně, i materiály jsou příjemné a ke slícování jednotlivých dílů nemám výhrady.

Foto: Petr Hloušek, Právo

Dongfeng Glory 580 v autosalonu značky ve Vestci

Stejně tak není co namítat stran prostornosti na prvních dvou řadách sedadel nebo v zavazadelníku, který nabízí od 375 l prostoru při všech sedačkách zvednutých až po 2215 l ve dvoumístné konfiguraci.

Zmíněná patnáctistovka má výkon 146 koní a točivý moment 220 N.m; zrychlení a nejvyšší rychlost jsme se nedozvěděli. Spolupracuje s převodovkou CVT a v nabídce nebude pohon všech kol. Známe také spotřebu dle normy WLTP – je to 11,8 l/100 km, což je na takový motor až překvapivě hodně.

Foto: Dongfeng

Dongfeng Fengon 5

Dražší Fengon 5 je pětimístný crossover s karoserií připomínající kupé. Stojí od 699 900 korun a zde už budou k mání dvě verze výbavy. Ta představená se jmenuje Classic + a je v podstatě totožná s Glory 580. Navíc je tu kontrola tlaku v pneumatikách nebo funkce Auto Hold po stránce jízdních prvků.

Ekologická kůže Nappa v interiéru je stejná, ovšem může být kromě černé i červená nebo černomodrá. Klimatizace je dvouzónová a ovládaná zvláštním dotykovým displejem, nahoře je prosklená střecha, přední sedadla jsou vyhřívaná a elektricky ovládaná.

Foto: Petr Hloušek, Právo

Dongfeng Fengon 5 v autosalonu značky ve Vestci

Do zavazadelníku se leze elektricky ovládanými pátými dveřmi a prostor uvnitř je příjemných 779 litrů, ovšem nakládací hrana je poměrně vysoko. Ani zde – Fengon 5 je dlouhý 4685 mm – není sebemenší problém s prostorností na předních ani zadních sedadlech.

A hlavně, oproti Glory 580 působí fengon jako auto o generaci mladší, zejména svým designem a výbavou zvenčí i zevnitř. Pod kapotou je ovšem stejná patnáctistovka se stejnou převodovkou a stejnou spotřebou, pouze s o něco nižším výkonem – má 137 koní a 220 Nm. V budoucnu by mohl být k mání i dvoulitr s pohonem všech kol.

Foto: Dongfeng

Dongfeng Fengon Seres 3

Konečně, elektrický Seres 3 – ne, to není překlep, vážně se takhle jmenuje. Je to elektromobil, který má v podlaze umístěnou 53,6kWh baterii LiFePo a jeho přední kola pohání 163k elektromotor. Dojezd dle normy WLTP je 301 km a vůz zvládá nabíjení 60kW rychlonabíječkou, takže se z 20 na 80 % má dobít za půl hodiny. Při nabíjení střídavým proudem vůz zvládne výkon až 6,6 kW a plné dobití trvá osm hodin.

Vůz stojí od 919 900 korun a také bude k mání ve dvou výbavových variantách. Představený kousek byl vybaven v podstatě stejně jako Fengon 5, ovšem navíc měl kamery pro 360° rozhled kolem auta. A třebaže zvenčí vypadá podobně glory, uvnitř je mnohem blíž fengonu – design interiéru je srovnatelný se současnou evropskou produkcí a je tu i automatická klimatizace.

Foto: Petr Hloušek, Právo

Dongfeng Fengon Seres 3 v autosalonu značky ve Vestci

Holding Bidli nabízí k seresu balíček pro ekologické domácí nabíjení, který obsahuje kromě nabíječky také solární panely na střechu a bateriové úložiště energie. Dohromady s vozem to přijde na něco přes 1,2 milionu korun.

Ještě letos by měl být pro evropské trhy homologován Seres SF 5, který bude elektromobilem o výkonu 694 koní a s baterií o kapacitě zhruba 90 kWh. Zrychlení na stovku má zabrat jen 3,5 sekundy. U něj importér chce dosáhnout prodejní ceny cca 1,5 milionu korun, což by byly za takový výkon opravdu krásné peníze.

Ovšem, taková kapacita baterie si žádá silnější rychlonabíjení; technické maximum dongfengů je nyní 150 kW, ale zatím je výkon elektronicky omezen na 60 kW, protože si automobilka ještě není jista, jak její LiFePo baterie budou 150kW nabíjení zvládat dlouhodobě.

Foto: Petr Hloušek, Právo

Dongfeng Fengon Seres 3 v autosalonu značky ve Vestci

Předobjednávky vozů byly spuštěny už na konci letošního srpna, otevření prvního showroomu přichází několik týdnů před kompletním spuštěním prodejů. Za rok 2022 chce značka na českém trhu prodat zhruba 300 elektromobilů a podobný počet vozů se spalovacím motorem.

Výběr článků

Načítám