Hlavní obsah

Šéf Stellantisu se setkal s Trumpem, skupina plánuje udržení výroby v USA a dva nové modely Dodge

2:21
2:21

Poslechněte si tento článek

Nové vedení skupiny Stellantis připravuje další investice do zámořských továren i zaměstnanců, dva nové modely Dodge a především udržení výroby v USA.

Foto: Stellantis

Dodge Durango se dočká nové generace, jejíž výroba bude probíhat v Detroitu.

Článek

Skupina Stellantis má za sebou velmi náročný rok, během kterého musela řešit klesající odbyt v USA i Evropě, hromadění skladových zásob, problémy s kvalitou výroby, nevyhnula se propouštění a spekulacím o budoucnosti některých továren. Minimálně v její zámořské části by však brzy mohlo svítat na lepší časy.

John Elkann, který se po odchodu Carlose Tavarese stal novou hlavou skupiny Stellantis, se podle Carscoops nedávno setkal s nově jmenovaným americkým prezidentem Donaldem Trumpem, se kterým měl kromě jiného probírat i budoucnost společnosti v USA.

Nedlouho po setkání pak měli zaměstnanci Stellantisu obdržet zprávu, která zahrnuje několik klíčových bodů nové strategie společnosti. Podle zprávy, kterou získal web Automotive News, plánuje Stellantis v budoucnu zvyšovat svůj podíl na americkém trhu, investice do zaměstnanců i továren, inovaci technologií a především zachování výroby v USA.

Z čela koncernu Stellantis za poklesu tržeb odchází ředitel Carlos Tavares

AutoMoto

Značka Dodge pak plánuje výrobu nového středně velkého pick-upu, který může být konkurentem například pro Ford Ranger, a díky nové platformě nabídne spalovací, hybridní i elektrické pohonné ústrojí. Výroba bude probíhat v továrně Belvidere, kde je nyní pozastavený provoz, což bude znamenat návrat asi 1500 zaměstnanců.

Kromě toho značka počítá také s novou generací populárního modelu Durango, která se bude vyrábět v Detroitu, ačkoliv původní spekulace hovořily o možném přesunu produkce do zahraničí. Bližší informace o velkém SUV, které se dnes doprodává s motory V8 Hemi, ale zatím nejsou k dispozici.

Stellantis také plánuje další investice do továrny Jeep v Toledu, která dostane kromě jiného i nové technologie a nabídne lepší výrobu, a závodů Kokomo v Indianě, kde mají být i v budoucnu vyráběny spalovací motory rodiny GME (Global Medium Engine).

Elektrický Dodge Charger nezvládá základní trik výkonných amerických aut

AutoMoto
Související témata:

Výběr článků

Načítám