Hlavní obsah

Šéf Škody vybírá tým, ale na techniku nesahá

Novinky, Radek Malina
PRAHA

"Fabia WRC má potenciál, rozdíly za špičkou nebyly v některých úsecích nijak dramatické," hodnotil premiéru nového soutěžního vozu z Mladé Boleslavi šéf Škoda Auto Vratislav Kulhánek a přiznal, že do dění v týmu Motorsport hodně zasahuje. "Vždyť je to moje dítě. Mám právo ve volbě jezdců, ale do technických záležitostí nesahám."

Foto: Archiv Catawba

Polská skupina Catawba slibuje divákům jedinečnou show

Článek

Jak hodnotíte premiéru Fabie WRC v Německé rallye?

Rozdíly za špičkou nebyly v jistých měřených úsecích nijak dramatické. Výsledky na jednotlivých erzetách ukázalo, že určitě má potenciál. Nebýt chyby se špatnou volbou pneumatik na osmé a deváté erzetě, byl bych spokojen.

Kdy přesně vznikl nápad udělat nový soutěžní vůz?

Ta myšlenka je stará pět let. Hned, když jsme fabii viděli, bylo nám jasné, že to je soutěžák. Jenže je to hodně o penězích. Je problém dělat dva vozy WRC současně.

Zasahujete hodně do dění v týmu?

Pochopitelně. Oddělení Motorsportu je moje dítě. Mám právo ve volbě jezdců. Do technických záležitostí se nepletu, na to máme odborníky. A také se velmi blízce střetávám s rozpočtem. Není lehké ho obhájit.

Jak velkou částkou tým disponuje?

S příchodem Fabie WRC se rozpočet navýšil. Pokud chceme být konkurenceschopní a v roce 2005 bojovat o titul v mistrovství světa, bude třeba ho navýšit ještě o třetinu. Myslím, že momentálně jsme na čtyřiceti procentech špičkových týmů. Konkrétní čísla po mně nechtějte.

S financováním úzce souvisí možnost rozšíření šampionátu do Japonska a Mexika. Jste příznivcem této myšlenky?

Odvázaný z toho nejsem, protože zámořské soutěže jsou hodně drahé. Záleželo by na kombinaci závodů. Musela by se vyřešit logistika, aby navazovaly zaoceánské soutěže. Jenže poté by se zase kupříkladu tři měsíce v Evropě nejel žádný podnik šampionátu. Naše hlavní trhy jsou v Evropě, ale je třeba respektovat zájmy sponzorů.

Jakým způsobem piloty vybíráte?

Pavel Janeba, manažer týmu, připraví seznam. Volíme tak, aby jezdci byli schopni přispět k vývoji. Věk, úspěchy, výsledky, předchozí angažmá, to všechno rozhoduje.

Budou Auriol a Gardemeister pokračovat u Škody i v příští sezóně?

Je to záležitost zcela otevřená. Dobrých jezdců je relativně dost.

Jak jste spokojen s momentální dvojicí?

O Gardemeisterovi se říkalo, že často bourá, jenže u nás žádné auto nijak dramaticky nezlikvidoval. Před sezónou jsme angažovali Auriola, protože jsme potřebovali jezdce, který se bude podílet na vývoji, což naplňuje maximálně. Roman Kresta dostal šanci u Peugeotu, jeho loňské výsledky nás navíc nepřesvědčily a pozice testovacího jezdce, na kterou se přesunul Eriksson, se mu nelíbila.

Můžete prozradit, jaké záměry máte s Janem Kopeckým, jenž jezdí s podporou továrního týmu?

Počítáme s ním dlouhodobě, chceme si vychovat českého pilota. Vybrali jsme si ho, aby se stal plnohodnotným členem týmu. Předpoklad je tak za tři čtyři roky. V příští sezóně zřejmě pojede některé další soutěže mistrovství světa a dál bude pokračovat ve svém programu.

Kolik soutěží mistrovství světa během roku ještě navštívíte?

V minulé sezóně jsem byl na Kypru a v Německu. Tentokrát jsem zavítal až do Německa. Moc bych chtěl vidět vystoupení na šotolině ve Finsku, ale asi to nestihnu. Za takové situace bych se vydal do Británie na závěrečný podnik mistrovství. V příští sezóně bych rád jezdil častěji. Třeba už kvůli tomu, že můj zarputilý výraz může tým povzbudit k lepším výkonům.

Anketa

Může podle vás tým Škoda Motorsport ve stávajícím složení bojovat o světový titul?
ano
60 %
ne
40 %
HLASOVÁNÍ SKONČILO: Celkem hlasovalo 110 čtenářů.

Související články

Fabie WRC jedou v druhé desítce

Fabie WRC, nové zbraně týmu Škoda Motorsport, se při premiéře v seriálu mistrovství světa - Německé rallye - drží v druhé desítce. Fin Toni Gardemeister...

Výběr článků

Načítám