Článek
Wayne Griffiths, předseda představenstva Seatu, na středeční tiskové konferenci poodhalil plány značky Cupra na uvedení elektrifikovaného SUV na trh v roce 2024. Důležité je ono slůvko „elektrifikovaného“ - nebude to bateriový elektromobil, na které se Cupra zaměřuje.
Cupra oslavila čtvrté výročí, sdílí plány na vlastní metaversum
Jak Griffiths později uvedl při diskusi s novináři, patrně to bude poslední takové auto od Cupry. Jeho základem je Audi Q3 Sportback, což znamená, že můžeme čekat SUV-kupé. Bude však větší než ono subkompaktní audi - na délku má mít zhruba 4,5 metru, jak automobilka později uvedla v tiskové zprávě, a tedy pasovat mezi atecu a tarraco od Seatu.
Pod kapotou bude mít mildhybridní a plug-in hybridní pohon. Cupra si samozřejmě slibuje víc od toho druhého a uvádí, že vůz má být schopný ujet okolo 100 km na jedno nabití baterie. A to nikoliv jen díky velké kapacitě baterie, nýbrž i technologickému postupu; automobilka hovoří o nové generaci systému.
Seat byl za loňský rok ve ztrátě, má však ambice elektrifikovat Španělsko
Griffiths se při diskusi zmínil také o možném pohonu všech kol tohoto modelu. Pokud by byl k mání, nejspíš by to byl systém, který by zadní kola poháněl jen elektromotorem. Takový systém se mu zamlouvá, ale dosud jeho automobilka nedostala šanci ho postavit.
Není nesmysl uvádět auto se spalovacím motorem na trh pouhý rok před očekávaným zavedením emisní normy Euro 7, která bude jistě velmi přísná, jen se pořád neví, jak moc? Podle Griffithse nikoliv - pořád bude poptávka po autech se spalovacími motory, i když to třeba budou plug-in hybridy, myslí si. A ostatně, zatímco v Evropě je mezi zákazníky zhruba 20procentní zájem o elektromobily, ve Španělsku je jen osmiprocentní, říká.
První jízda v Cupře Born: Konečně závan sportovnosti v elektromobilu
Stran případné ostřejší verze elektrické Cupry Born, která nyní nabídne nanejvýš 231 koní, vyjádřil šéf Seatu lítost, že její platforma nepojme pohon všech kol. Už při vývoji bornu se inženýři zaměřili dost výrazně na úpravu podvozku, takže pokud by měla přijít nějaká ostřejší verze, bylo by to po stránce výkonu.
A konečně, továrna v Martorellu po ohlášené úpravě má vyrábět jen malou elektrickou cupru a volkswagen - podle toho, co se zatím ví. Na dotaz Novinek, zda by se tam mohla vyrábět i malá elektrická škodovka, Griffiths odpověděl, že zatím Škoda nic neoznámila.