Článek
Se serverem Top Gear mluvil o budoucnosti automobilek Lamborghini a Bugatti jejich ředitel Stephan Winkelmann. On sám vyjádřil velké přání a touhu zachovat velké spalovací motory pod kapotami vozidel u obou značek. Bugatti používá pro svá hyperauta motor W16, Laborghini zase V8, V10 a V12. Jejich majitel Volkswagen přitom masivně investuje do zelené elektrické mobility.
Volkswagen rozhodl, které značky si ponechá. Nad rodinným stříbrem stále visí otazník
Podle Winkelmanna nemusí společnosti jako Bugatti nebo Lamborghini vyvíjet příliš kvapnou snahu o elektromobilitu, protože mají jen malý objem výroby. Zmínil například, že majitelé hyperauta Bugatti Chiron ročně s vozidlem najezdí v průměru jen 1609 kilometrů.
„Takové vozidlo je minimální zátěží pro životní prostředí,” říká Winkelmann. Naproti tomuto tvrzení jde i jinak přísná evropská legislativa, která ve flotilových emisních normách ulevuje malosériovým výrobcům aut.
Stephan Winkelmann si stojí za názorem, že technologie elektromobilů ještě pro supersporty není dostatečně vyvinutá. Rovněž je s ní ale třeba počítat a fanoušci Lamborghini i Bugatti musí být podle jejich současného šéfa připraveni, že elektrické modely představí. Lamborghini už ostatně začalo s hybridními pohony u modelu Sián.
Aston Martin se chce držet spalovacích motorů, ať vlády dělají, co chtějí
Italové podle Top Gearu pracují na elektrifikaci nástupce Aventadoru s motorem V12. Stejně tak je na tom i SUV Urus a menší supersport Huracan.
Blízká budoucnost Bugatti je zatím stále spalovací, letos měla automobilka představit levnějšího a dostupnějšího partnera pro model Chiron, do situace ale neblaze promluvil koronavirus. V zákulisí se mluví o spojení s chorvatským výrobce elektromobilů Rimac. Budoucnost obrovského motoru W16 je tedy otázkou, i přes Winkelmannova slova.