Článek
Moderní elektromobily jsou po technické stránce podstatně odlišné vozy - a pohonem to jen začíná. Integrovaný software propojuje celý vůz a tak pouhou aktualizací lze krom palubního infotainmentu ovlivnit třeba i rychlost nabíjení.
Podobně jako celý koncern Volkswagen s vozy na elektrické platformě MEB i Škoda nadělí enyaqu verzi ME3, a to pro všechny nově vyrobené vozy, včetně karosářské verze Coupé. Pro automobily vyrobené dříve bude v druhé polovině roku ke stažení bezplatně a bezdrátově.
Za volantem Škody Enyaq iV: Výborný po všech stránkách
Ovlivní následující funkce:
Prodloužení životnosti baterie
Řidič nyní může pomocí tlačítka na centrálním displeji aktivovat systém ochrany baterie. To znamená, že při dalším nabíjení se baterie nabije maximálně na 80 procent. Systém také snižuje rychlost nabíjení stejnosměrným proudem a maximální nabíjecí výkon, aby se zabránilo výkonovým špičkám.
Nový jízdní režim pro čtyřkolky
Verze s pohonem všech kol nabízejí nový jízdní mód Traction. Je určen pro jízdu na nezpevněných komunikacích nebo na kluzkém povrchu a nabízí stálý pohon všech kol při rychlosti do 20 km/h. Mimo jiné upravuje systém regulace prokluzu kol (ASR) tak, aby ASR méně zasahovalo při rozjezdu.
Usnadnění plánování nabíjení
Usnadněno je také ovládání nabíjení. V navigačním systému lze například jednoduše pomocí tlačítka „Přidat“ do aktuální trasy integrovat alternativní nabíjecí stanici. U všech plánovaných zastávek na nabíjení je podrobně uvedena zbývající kapacita baterie a plánovaná doba nabíjení.
Vylepšení zobrazení head-up displeje
Nový software zahrnuje také vylepšené zobrazení údajů na virtuálním kokpitu a head-up displeji. Zobrazení objektů v okolí vozu je intuitivnější a úroveň nabití baterie se nyní kromě příslušného symbolu stavu nabité baterie ukazuje i v procentech.
Škoda představila Enyaq Coupé, včetně verze RS
Head-up displej nyní zobrazuje také aktuální úroveň nabití baterie a kromě jiného i trojrozměrné zobrazení vzdálenosti do cíle. Jízdní data lze zobrazit samostatně na pravé straně virtuálního kokpitu.
Lepší ovládání teploty baterie
Regulace teploty akumulátoru začíná již při nižších teplotách než doposud a neustále se upravuje. Tím se trakční baterie rychleji dostane do ideálního teplotního rozmezí a déle v něm setrvá. To zajišťuje delší životnost, optimalizovaný výkon a účinnější rekuperaci, a tím i vyšší maximální reálný dojezd, i když dle metodiky WLTP se nemění.
Vyšší nabíjecí výkon
Při nabíjení stejnosměrným proudem mají nyní vozy s větší 82kWh baterií nabíjecí výkon až 135 kW oproti dřívějším 125 kW. To znamená, že na veřejné nabíjecí stanici o výkonu 50 kW trvá proces nabíjení z 10 na 80 % kapacity 70 minut. Na rychlonabíjecí stanici potřebuje na takové nabíjení 35 minut.
Další komfortní funkce
Nový software nabízí také vylepšenou podporu při parkování díky zvýšenému jasu a kontrastu displeje zadní parkovací kamery. Ovládací tlačítko na pravém rameni multifunkčního volantu nyní reaguje i na opakované stisknutí. Slouží k přepínání mezi dvěma úrovněmi asistenčních systémů.