Článek
Kdo dosud chtěl nové Porsche 911 generace 992, mohl ho mít výhradně s osmistupňovou dvouspojkovou převodovkou PDK. Nyní tomu tak už není - varianty Carrera S a 4S mají pro modelový rok 2021 v nabídce i sedmistupňovou manuální převodovku.
V českém konfigurátoru tato možnost zatím není vidět, ale podle dostupných informací bude manuální převodovka volbou bez příplatku. Zákazníci k ní dostanou paket Sport Chrono, který obsahuje např. stopky na palubní desce, dynamické silentbloky motoru, sportovní režim vozu a automatické meziplyny.
Zajímavostí je také ukazatel optimální teploty pneumatik; zobrazí se na displeji modře, pokud budou příliš studené, a tedy nebudou poskytovat optimální přilnavost.
K výhodám manuální převodovky jistě patří nižší hmotnost vozu o 45 kg, takže Carrera S se zadním pohonem a manuálem váží 1480 kg. Zrychlení na stovku je otázkou 4,2 sekundy a nejvyšší rychlost je 308 km/h.
V nabídce pro 911 modelového roku 2021 přibude také systém InnoDrive. Ten pomocí dat z navigace vypočítává optimální body pro brzdění či zrychlování, přičemž počítá i se sklonem silnice a tvarem zatáček. Bere také v potaz rychlostní limity.
Není to však „pokročilá autoškola”, nýbrž chytré rozšíření adaptivního tempomatu, takže když nic takového používat nechcete, nemusíte. InnoDrive je k mání s převodovkou PDK.
Pro všechny verze přibude systém Smartlift, který je zase chytrým rozšířením zvedání přední nápravy, užitečným na častých trasách. Pokud řidič zmáčkne tlačítko, aby před nerovností nápravu zvednul, systém si to zapamatuje a příště ji zvedne sám.