Hlavní obsah

Seat zřejmě chystá malý elektromobil, může být dostupnějším sourozencem VW ID.1

Po spekulacích o další budoucnosti španělské značky se konečně objevují náznaky vývoje dalšího modelu. Dostupný městský prcek by měl být sourozencem VW ID.1, zatím ale není nic jisté.

Foto: Jan Handrejch, Právo

Seat, ilustrační foto

Článek

V loňském roce se objevily divoké spekulace o další budoucnosti značky Seat, které vyvolal rozhovor s šéfem koncernu VW. Thomas Schäfer totiž v rozhovoru pro Autocar uvedl, že „budoucností Seatu je Cupra,“ což si lze vykládat všelijak. Obecně se ale předpokládalo, že Cupra bude dál vyrábět auta, zatímco Seat se bude věnovat dalším řešením mobility.

Ostatně Schäfer rovněž zmínil, že Seat bude vyrábět současné modely až do konce jejich výrobního cyklu, přičemž koncern Volkswagen Group pracuje na hledání jiné role pro španělskou značku. Jenže s výrobou aut se Seat pravděpodobně ještě nějakou chvíli nerozloučí.

Marcus Gossen, šéf britského zastoupení značky Cupra, v rozhovoru pro Autocar uvedl, že Seat bude mít nové auto v pěti letech. „Usilovně pracujeme na tom, abychom měli správnou vstupní třídu pro koncern, a vedoucím v tomto směru je Seat SA ve Španělsku,“ cituje jeho slova Autocar.

Seat dostane v koncernu novou roli, v elektrické éře se zaměří na mikromobilitu

AutoMoto

Jako nejpravděpodobnější varianta se přitom nabízí výroba dostupného malého městského elektromobilu, který by vycházel z Volkswagenu ID.1. Ostatně k dosažení nízké ceny tohoto modelu bude koncern zřejmě potřebovat jeho masovou výrobu pod vícero značkami.

Zatím však není nic oficiální, jak dodal Gossen. „Seat dnes nemá žádné prohlášení o modelu BEV. Vždy je prostor pro sny.“ Naznačil však, že novinka bude zřejmě sourozencem dostupného elektrického modelu VW ID.1. Jak totiž dodal: „Model ID. 1 bude fungovat jen díky sdílení.“

Foto: Seat

Španělská značka má s malými dostupnými vozy zkušenosti, jak ukazuje historie modelu Seat Ibiza

Připomeňme, že model Volkswagen ID.1 by měl být dostupným elektromobilem, postaveným na speciální platformě pro levnější modely, jehož cena se bude pohybovat kolem 20 000 eur (cca 495 000 Kč). Model značky Seat by přitom mohl být nejlevnějším mezi koncernovými sourozenci.

Kromě toho se očekává, že značka prodlouží život svých stávajících spalovacích modelů dalšími modernizacemi. Značka Cupra, která se od Seatu před lety osamostatnila, nyní pracuje na elektrickém hatchbacku Raval, který by měl být zřejmě větším a zřejmě luxusnějším sourozencem modelu ID.2.

Cupra představila koncept radikálního sporťáku DarkRebel

AutoMoto

Cupra ukázala malý elektromobil Raval, sourozence pro nejlevnější elektrický Volkswagen a Škodu

AutoMoto
Související témata:

Výběr článků

Načítám