Článek
Technický základ je stejný jako ve sportovně laděné fabii či polu - benzínový čtyřválec s přeplňováním kompresorem a zároveň turbodmychadlem. V nové Ibize dále naleznete sedmistupňovou převodovku DSG s pádly pro manuální řazení na volantu a elektronickou uzávěrku diferenciálu XDS. Manuální převodovka v nabídce žel není, stejně jako u koncernových sourozenců.
Oproti běžné ibize, která se po faceliftu právě začala prodávat v Česku, má Cupra (Novinky.cz přinesly test jako první v Česku minulý týden - celý článek) výraznější otvory pro přívod vzduchu. Pozměněný je i přední nárazník. Standardem jsou litá, sedmnáctipalcová kola a zadní matně černý difuzor s lichoběžníkovou koncovkou výfuku.
Co se změnilo uvnitř? Nový je sportovní volant s logem CUPRA a s pádly pro manuální řazení DSG a kožená sedadla se žlutými ozdobnými prvky.
První generace modelu Ibiza Cupra vyjela na silnice v roce 1996. Kdy se začne prodávat právě představená verze, zatím není jisté. Jasné však je, že od nyní představeného konceptu se lišit nebude. Podle našich předpokladů se Ibiza Cupra v sériové verzi ukáže v září na pařížském autosalonu, prodej by tak mohl být zahájen těsně před koncem letošního roku. Prodejní cena ještě nebyla zveřejněna.