Článek
Shodná hodnota systémového výkonu 180 kW, 245 koní, kterou nabídne buď plug-in hybridní ústrojí se čtrnáctistovkou a elektromotorem, nebo dvoulitr bez elektromotoru, dorazila po několika interpretacích v rámci koncernu Volkswagen i do Seatu.
Test Seatu Tarraco 2,0 TSI: Není jen převlečeným Kodiaqem
Pro SUV Tarraco to znamená, že výkonný dvoulitr nabízí nyní podstatně zajímavější parametry, než starší verze téhož motoru se 190 koni. Opět jde o ústrojí spřažené se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou a pohonem všech kol.
Alternativou je stále slabší patnáctistovka a právě plug-in hybrid. Ačkoli nominální systémový výkon je shodný, z nuly na stovce je pohon bez baterií za 6,2 sekundy, o 1,3 sekundy rychleji. Maximální rychlost činí 228 km/h ve srovnání s 208 km/h dobíjecího hybridu. Ten pochopitelně vítězí v nominální spotřebě paliva (8,4 versus 1,6 l/100 km). To ovšem za předpokladu, že řidič bude pravidelně dobíjet baterie.
Seat Tarraco už se umí nabíjet ze zásuvky, na rozdíl od bratrského Kodiaqu
Oba pohony s výkonem 245 koní se skloňují v souvislosti s připravovaným faceliftem příbuzné Škody Kodiaq. Ta se verze RS s dieselovým dvoulitrem zbavila a náhradou mohou být právě tyto jednotky, které již figurují v nabídce aktuální octavie RS.