Článek
Když byl v pondělí Schäfer na mnichovském autosalonu dotazován na budoucnost Seatu, řekl jasně: „Budoucností Seatu je Cupra.“
Schäfer uvedl, že stávající modely Seatu se budou i nadále vyrábět ve svých současných životních cyklech, ale značka nakonec dostane jinou roli.
Jméno Seat zůstane a nebude vyřazeno a Schäfer řekl, že koncern Volkswagen „pro něj najde jinou roli“. Značka se místo toho pravděpodobně zaměří na jiná vozidla a řešení mobility, jako jsou elektrické skútry, jak to začalo dělat se Seatem Mo.
Automobilka později slova Schäfera mírnila s tím, že například hodlá modernizovat modely Ibiza, Arona a Leon. „Hodláme nabízet plug-in hybridní a úsporné vozy až do konce éry spalovacích motorů,“ uvedla automobilka. Evropská unie již schválila zákaz prodeje nových benzinových a naftových aut v EU od roku 2035.
„Čas elektromobility pro Seat přijde a bude jiný, tvrdě na tom pracujeme. Pro Seat je tu příležitost ke tvorbě mobility, kterou mladí lidé chtějí. Jako je například sdílení nebo mikromobilita, kde máme zkušenosti například s koloběžkou Mo,“ uvedla automobilka.
Třicítka Seatů 600 si dala sraz při běhu s býky v Pamploně
Potenciál Cupry byl po formálním oddělení od Seatu nakonec mnohem větší a koncern tak bude investovat do Cupry ještě více než dosud, uvedl Schäfer.
Záměr, aby Cupra nahradila roli Seatu, byl podle Schäfera v plánu koncernu již dávno, ale úspěch Cupry tento postoj jen upevnil.
Cupra začala jen jako označení verzí výkonných seatů, v roce 2018 se ale formálně oddělila. Nejprve šlo o přeznačkování výkonných verzí seatů a v roce 2020 uvedla na trh první samostatný model, crossover Formentor. Cupry poté dostaly i motory z běžných verzí seatů, už tak nejde jen o nejvýkonnější z řady.
Letos následuje další samostatný model, větší SUV Tavascan a značka také zatím jako koncepty Urban Rebel a Dark Rebel představila nejmenší model Raval. Produkční verze vozu půjde do výroby v roce 2025 v továrně Seat Martorell ve Španělsku spolu s platformovými dvojčaty od jiných značek koncernu VW, včetně Škody a Volkswagenu ID.2.
Seat začal vyrábět auta v roce 1953, když model 1400 poprvé sjel z montážní linky. V roce 1986 španělská vláda prodala značku koncernu Volkswagen.