Článek
Automobilka Seat plánovala představit svůj první elektromobil již v roce 2021. Model el-Born, který byl odvozen od elektrického hatchbacku Volkswagen ID.3, byl ale nakonec představen pod logem sesterské značky Cupra s názvem Born.
Wayne Griffiths, současný šéf automobilky Seat, pak v nedávném rozhovoru pro britský Autocar uvedl, že první čistě elektrický model značky nebude představen v tomto desetiletí. Teprve k jeho konci by totiž vedení koncernu VW mělo rozhodnout o načasování premiéry prvního elektrického seatu.
Během rozhovoru, který probíhal v rámci konference značky Seat a Cupra o hospodaření za rok 2024, ovšem Griffiths dodal, že se značka bez elektromobilu v budoucnosti neobejde. Na otázku, proč značka s premiérou čeká až do příštího desetiletí, pak uvedl, že si zatím automobilka vede po stránce financí i prodejů dobře.
Ziskovost na prvním místě
Jedním z klíčových aspektů pro elektrický seat totiž bude ziskovost. „Auta by musela být zisková,“ řekl Griffiths a dodal, že „pro Seat jako společnost je důležité vydělávat peníze hned a investovat,“ což by však u levného elektromobilu bylo obtížné.
Seat navíc nemá důvod s elektromobily pospíchat ani díky úspěchu sesterské značky Cupra, která se těší dobrým prodejům i ziskovosti. Její elektrickou nabídku už přitom tvoří modely Born a Tavascan, v budoucnu se navíc počítá s modelem Raval, který bude sourozencem Škody Epiq a VW ID. 2.
Prvním elektrickým seatem by pak mohlo být dvojče malého a levného elektromobilu značky Volkswagen, který byl zatím představen jako koncept ID. Every1. Podle vedení automobilky VW se sice na jeho vývoji zatím žádná jiná koncernová značka nepodílí, to by se však mohlo na přelomu desetiletí změnit, až se bude řešit budoucnost elektrického seatu.