Článek
Cupra bude opět děsivě silná. Aby také ne, má na co navazovat. Předchozí generace byla sice dost "těžká briketa", ale jela naprosto úžasně a motor s velkým výkonem měl jedinečný zvuk i zátah. Aby nová generace nezaostala, musel přidat ještě něco víc. Sportovní paket ke klasickému 2.0 FSI je extrémně tvrdý a Cupra půjde ještě o kousek dál. Posíleny budou nejen tlumiče a pružiny, ale i stabilizátory a nastavení geometrie se musí přizpůsobit sníženému podvozku.
TFSI a 240 koní
Mezi koly se však bohužel neobjeví samosvorný diferenciál, který by jistě byl opravdu hodnotným pomocníkem pro přenos výkonu na vozovku. Ale i tak se můžou zákazníci těšit na čtyřválec 2.0 TFSI s výkonem 177 kW při 5700 až 6300 ot./min. Točivý moment 300 N.m je k dispozici v rozmezí 2200 až 5500 ot./min. Výborné je, že motor nemá striktně předepsáno používání benzínu s OČ 98, ale v případě nutnosti lze natankovat i pětadevadesátku. Samozřejmě, že se pak musí počítat s horšími vlastnostmi agregátu.
Rychlý jako blesk
Přes šestistupňovou manuální převodovku se slušně sevřenými stupni (I - 3.357, II - 2.087, III - 1.468, IV - 1.088, V - 1.108, VI - 0.911; stálý převod 4.235/3.272) se výkon přenáší pouze na přední kola, kde jej krotí kotoučové brzdy o průměru 345 mm, nebo na zem přenáší pneumatiky o rozměrech 225/40 R18. Maximální rychlost vozu je 244 km/h, zrychlení z 0 na 100 km/h Cupra "vydýchá" za 6,8 s. Dynamické zrychlení z 80 na 120 km/h zvládne vůz při pětce za 6,4 s. Kilometr s pevným startem zvládne vůz za 26,4 s. Průměrná spotřeba by měla být pod hranicí devíti litrů.
Jasně nejlepší
Je tedy jasné, že Cupra dost silně překoná León FR [celá zpráva], a také svého předchůdce. Cena zatím není známá, stejně jako doba příchodu na český trh.
Seat León Cupra minulé generace
Přeplňovaný řadový čtyřválec 1781 ccm,
Výkon 165 kW,
Maximální rychlost 242 km/h,
Zrychlení z 0 na km/h za 6,9 s,
Kombinovaná spotřeba 8,9 l na 100 km