Článek
Plány Seatu prý sahají do roku 2014 a zahrnují výzkum a vývoj v oblasti hybridního poháněcího ústrojí s možností externího dobíjení ("plug-in") s postupným ústupem od používání spalovacích motorů. Díky tomu bude Seat teoreticky uvádět na trh nové modely s nízkou spotřebou i úrovní emisí CO2.
Jako první krok na této cestě Seat představil prototyp s elektrickým pohonem, který vychází z typu León, v němž byl tradiční spalovací motor nahrazen elektromotorem. Upravena byla je převodovka, brzdová soustava, topná a klimatizační soustava a většina elektronické výbavy. Elektromotor je napájen ze sady akumulátorů Li-Ion umístěné v zadní části vozu a poskytuje trvalý výkon 35 kW. Největší rychlost je omezena na pouhých 100 km/h.
:. Prototyp nového Seatu s hybridním pohonem.
Prototyp umožní konstruktérům zkoumat specifika elektrického pohonu a především hledat způsob, jak zlepšit jeden z největších nedostatků, jímž je rychlé vybíjení akumulátorů a s tím spojený omezený dojezd, který u současného prototypu dosahuje jenom 50 km.