Hlavní obsah

Seat Ibiza SportCoupé: emoce nejenom v názvu

Novinky, Martin Žemlička

Jako první v Česku přinášíme jízdní dojmy ze Seatu Ibiza SportCoupé. Novinku, která ještě neměla světovou premiéru a u nás se začne prodávat v říjnu, jsme měli možnost vyzkoušet na dálnicích i točitých silničkách v okolí Barcelony. Prozradíme, jestli je Ibiza SC dostatečně sportovní, jak napovídá její název, nebo co od ní můžete dále čekat.

Článek

Nastupující Seat Ibiza je prvním modelem koncernu VW, který využívá inovovanou podvozkovou platformu PQ25. Následně ji dostane VW Polo a později i případná třetí generace Škody Fabie.

Na český trh právě vstupuje pětidvéřová Ibiza, my jsme se ale jako jedni z mála dostali k možnosti ozkusit sportovněji vypadající „třídvéřko“. To se do Česka dostane nejdříve v říjnu.

Design zabrnká na emoce

Začneme designem. Seat šel naštěstí cestou oddělení obou verzí, takže třídveřová varianta má sice předek stejný, od B sloupku jde ovšem o nové auto, navíc je kupé nižší a má jiná zadní světla. Vzhled celkově chválíme, počínaje zamračenými předními světlomety po dramatické svažování střechy v zadních partiích.

Zkrátka Seat je o emocích, a i když třeba taková Alfa Romeo Mi.To se může někomu zdát hezčí, patří třídvéřová Ibiza k tomu lepšímu, co může segment B nabídnout.

:. Seat Ibiza SC - mezi malými auty jedno z nejhezčích. Foto: Novinky.cz

Interiér je v podstatě stejný jako v pětidvéřové verzi - výběr materiálů je dobrý a i dílenské zpracování chválíme. Potěší i výtečná ergonomie a posezení za volantem.

Kvůli tomu, že jde o kupé, není vzadu mnoho místa pro hlavy cestujících, tedy pokud měří více než 180 centimetrů. Ale pokud uvažujete o třídveřovém autě, tohle vám asi vadit nebude.

Podvozek funguje, sport přijde s FR

Na točitých silničkách podvozek Ibizy fungoval velmi dobře, i zpětná vazba od volantu potěšila, nicméně termínem „sportovní“ bych dané svezení nenazval. To bude pravděpodobně doménou chystané verze FR a Cupra.

I přesto je podvozek dobře čitelný, ochotně mění směr jízdy a v zatáčkách se prakticky naklání. Elektrohydraulické řízení, které je mimochodem odlišné od pětidvéřové verze, také odvádí velmi dobrou práci, ale je jasné, že jde o kompromis mezi „sportovním“ a „komfortním“.

:. Výtečná ergonomie, i dílenské zpracování se o mnoho zlepšilo. Foto: Novinky.cz

V nabídce je dostatek motorů, počínaje tříválcovou benzínovou jedna-dvojkou (70 k) po čtyřválcovou 1,4 (85 k) a 1,6 (105 k). Naftové motory zastupuje tříválec 1,4 TDI (80 k), a dvě 1,9 TDI s výkony 90 k a 105 k; všechny nafťáky mají standardně DPF (filtr pevných částic).

:. Vypadá dobře, jezdí dobře, řídí se dobře... Jsme v očekávání ostrých verzí, základ má Ibiza velmi dobrý... Foto: Novinky.cz

DSG raději ne

Do třídvéřové Ibizy s benzínovou jedna-šestkou se dostala i sedmistupňová automatická převodovka DSG, je to vůbec poprvé, co něco podobného najdete v tak malém autě. A funguje to? Jednoznačně ne. Motor dává převodovce k dispozici jen 153 Nm točivého momentu a převodovka si s tím občas neumí poradit. DSG má sice ve městě oproti manuálu spotřebu nižší o půl litru, nicméně v kombinovaném cyklu to dělá zanedbatelných 0,1 litru na sto kilometrů.

Mnohem lepší volbou je pětistupňový manuál - dráhy jsou přesně vymezeny, dostatečný je i odpor při řazení. Zkrátka - radost řadit. Pro tak malé auto, jakým Ibiza bezpochyby je, nám DSG přijde zbytečné.

Základní technické údaje
Délka / šířka / výška (mm)4034 / 1693 / 1428
Rozvor náprav (mm)2469
Zavazadlový prostor284 l
Palivová nádrž45 l
Pohotovostní motnost974 - 1100 kg
Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám