Článek
Nastupující Seat Ibiza je prvním modelem koncernu VW, který využívá inovovanou podvozkovou platformu PQ25. Následně ji dostane VW Polo a později i případná třetí generace Škody Fabie.
Na český trh právě vstupuje pětidvéřová Ibiza, my jsme se ale jako jedni z mála dostali k možnosti ozkusit sportovněji vypadající „třídvéřko“. To se do Česka dostane nejdříve v říjnu.
Design zabrnká na emoce
Začneme designem. Seat šel naštěstí cestou oddělení obou verzí, takže třídveřová varianta má sice předek stejný, od B sloupku jde ovšem o nové auto, navíc je kupé nižší a má jiná zadní světla. Vzhled celkově chválíme, počínaje zamračenými předními světlomety po dramatické svažování střechy v zadních partiích.
Zkrátka Seat je o emocích, a i když třeba taková Alfa Romeo Mi.To se může někomu zdát hezčí, patří třídvéřová Ibiza k tomu lepšímu, co může segment B nabídnout.
:. Seat Ibiza SC - mezi malými auty jedno z nejhezčích. Foto: Novinky.cz
Interiér je v podstatě stejný jako v pětidvéřové verzi - výběr materiálů je dobrý a i dílenské zpracování chválíme. Potěší i výtečná ergonomie a posezení za volantem.
Kvůli tomu, že jde o kupé, není vzadu mnoho místa pro hlavy cestujících, tedy pokud měří více než 180 centimetrů. Ale pokud uvažujete o třídveřovém autě, tohle vám asi vadit nebude.
Podvozek funguje, sport přijde s FR
Na točitých silničkách podvozek Ibizy fungoval velmi dobře, i zpětná vazba od volantu potěšila, nicméně termínem „sportovní“ bych dané svezení nenazval. To bude pravděpodobně doménou chystané verze FR a Cupra.
I přesto je podvozek dobře čitelný, ochotně mění směr jízdy a v zatáčkách se prakticky naklání. Elektrohydraulické řízení, které je mimochodem odlišné od pětidvéřové verze, také odvádí velmi dobrou práci, ale je jasné, že jde o kompromis mezi „sportovním“ a „komfortním“.
:. Výtečná ergonomie, i dílenské zpracování se o mnoho zlepšilo. Foto: Novinky.cz
V nabídce je dostatek motorů, počínaje tříválcovou benzínovou jedna-dvojkou (70 k) po čtyřválcovou 1,4 (85 k) a 1,6 (105 k). Naftové motory zastupuje tříválec 1,4 TDI (80 k), a dvě 1,9 TDI s výkony 90 k a 105 k; všechny nafťáky mají standardně DPF (filtr pevných částic).
:. Vypadá dobře, jezdí dobře, řídí se dobře... Jsme v očekávání ostrých verzí, základ má Ibiza velmi dobrý... Foto: Novinky.cz
DSG raději ne
Do třídvéřové Ibizy s benzínovou jedna-šestkou se dostala i sedmistupňová automatická převodovka DSG, je to vůbec poprvé, co něco podobného najdete v tak malém autě. A funguje to? Jednoznačně ne. Motor dává převodovce k dispozici jen 153 Nm točivého momentu a převodovka si s tím občas neumí poradit. DSG má sice ve městě oproti manuálu spotřebu nižší o půl litru, nicméně v kombinovaném cyklu to dělá zanedbatelných 0,1 litru na sto kilometrů.
Mnohem lepší volbou je pětistupňový manuál - dráhy jsou přesně vymezeny, dostatečný je i odpor při řazení. Zkrátka - radost řadit. Pro tak malé auto, jakým Ibiza bezpochyby je, nám DSG přijde zbytečné.
Základní technické údaje | |
---|---|
Délka / šířka / výška (mm) | 4034 / 1693 / 1428 |
Rozvor náprav (mm) | 2469 |
Zavazadlový prostor | 284 l |
Palivová nádrž | 45 l |
Pohotovostní motnost | 974 - 1100 kg |