Článek
Dvojnásobně přeplňovaný čtyřválec 1.4 TSI Ibizy Cupra má - stejně jako ve Fabii RS - výkon 132 kW (180 koní) a 250 Nm a je spojen výhradně se sedmistupňovou převodovkou DSG.
Manuální převodovku, která se k ostrému malému autu hodí o mnoho více, koncern Volkswagen v nabídce nemá. Nejostřejší verze ibizy je opět vybavena elektronickou uzávěrkou diferenciálu XDS. A opět platí, že zvuk, který slyšíte v kabině, nemá na svědomí motor ani výfuk, ale zvukový generátor, umístěný ve výfukové soustavě.
Oproti minulé verzi se zlepšil čas nutný pro zrychlení z klidu na 100 km/h za 6,9 sekund (dříve 7,2 s), nejvyšší rychlost činí 228 km/h (dříve 225 km/h). Klesla i spotřeba paliva na nynějších 5,9 l/100 km.
Design je jiný a koresponduje s omlazením modelové řady ibizy. Maska chladiče je širší, jiné jsou otvory pro přívod vzduchu. Odlišné jsou rovněž přední mlhovky. Standardem jsou nyní bi-xenonové světlomety. Verzi Cupra poznáte také podle vnějších zrcátek: jsou černá a vytvářejí tak zajímavý kontrast. Dalšími poznávacími znameními jsou široký nárazník nebo matně černý difuzor vzadu (v něm je koncovka výfuku).
Novinkou je příplatkový přenosný multimediální systém s dotykovým displejem, který zahrnuje jak ovládání audio soustavy, tak navigace či palubního počítače. Cupra má standardně sedmnáctipalcová litá kola a snížený podvozek.
Na českém trhu se Ibiza Cupra objeví v průběhu března 2013. Ceny zatím tuzemský importér nesdělil.