Článek
Automobilka přitom plánovala zahájení výroby již dříve, ostatně první kusy se měly k zákazníkům dostat již začátkem tohoto roku. Důvodem zdržení měl být podobně jako u řady jiných značek software, na jehož vývoj a testování potřebovala automobilka více času.
Elektrické SUV EX90 ohlašuje novou éru Volva
Volvo EX90 je čistě elektrickou alternativou ke spalovacímu modelu XC90, který zatím zůstává v nabídce. Vůz stojí na čistě elektrické platformě s baterií o využitelné kapacitě 104 kWh a nabídne tři verze pohonného ústrojí, jednu s jedním elektromotorem a dvě s dvojicí elektromotorů, a tedy pohonem všech kol.
Výkon dosahuje 205, 300 a 380 kW, dojezd se pak pohybuje od 580 až po 600 kilometrů na jedno nabití. Rychlonabíjení je podporované při výkonu až 250 kW, díky čemuž by nabití z 10 na 80 procent mělo trvat pouze kolem 30 minut.
Automobilka navíc dodává, že nový model EX90 vznikal s cílem být historicky nejbezpečnějším vozem značky. Kromě tradičně robustní konstrukce tomu pomáhá i bohatá technologická a softwarová výbava včetně mnoha senzorů a LiDARu v kapličce nad střešním oknem.
O zpracování se stará výkonný hardware a propracovaný software, který je neustále připojen a umožňuje průběžná vylepšení prostřednictvím bezdrátových aktualizací.
Vůz už je i v nabídce českého zastoupení, přičemž cena začíná od 2 434 900 Kč za model s pohonem všech kol, výkonem 300 kW a dojezdem 585 km na jedno nabití.