Hlavní obsah

Se zpožděním, ale přece. Volkswagen zavádí bezdrátové aktualizace pro své elektromobily

Volkswagen spouští bezplatné, automatické a bezdrátové aktualizace softwaru elektromobilů rodiny ID.

Foto: Volkswagen

Aktualizace Volkswagenů ID

Článek

Není velkým tajemstvím, že problémy se softwarem před rokem oddálily nástup Volkswagenu ID.3 na trh. Součástí balíčku omezení, které měly uvedení na trh urychlit, byly omezené bezdrátové aktualizace. Němci nyní hlásí, že je vše konečně tak, jak mělo být.

Tedy že se všechny modely ID nyní budou aktualizovat bezdrátově. Jde o software nejen palubní elektroniky, ale i dalších částí vozu.

První jízda Volkswagenem ID.3: Budoucnost není temná

AutoMoto

Aktualizace OTA (Over-the-Air, tedy ve volném překladu „po vzduchu”) jsou vyvíjeny ve spolupráci se softwarovou společností koncernu Volkswagen, Cariad. „Nové aktualizace jsou zásadní funkcí digitálního, síťově propojeného automobilu. Pro naše zákazníky budou brzy stejně běžné jako u chytrých telefonů,“ říká Thomas Ulbrich, člen představenstva značky Volkswagen, odpovědný za technický vývoj.

„Vývoj softwaru je integrační a rychlý. Stejně jako technologické společnosti pracujeme v krátkých cyklech, a aktualizace našim zákazníkům poskytujeme v patřičně krátkých intervalech,“ popisuje rozdíl mezi dosavadní praxí, kdy se nový software do vozů nahrával během garančních prohlídek.

S novým přístupem si Němci rovnou připravili i velký balíček, který si vozy mohou stáhnout.

Některé nové funkce se týkají světelného pruhu ID. Light ve spodní části čelního skla, který nyní poskytuje řidiči „informace podporující energeticky hospodárnou jízdu”. Tedy například upozorňuje na možnost plachtění a tak dále. ID. Light kromě toho reaguje také na jízdu se zapnutým adaptivním tempomatem ACC („Adaptive Cruise Control“).

První jízda s Volkswagenem ID.4: Rodinný parťák do zásuvky

Testy

Nová aktualizace zahrnuje rovněž vylepšený software pro zpracování obrazu z multifunkční kamery. Rozpoznávání motocyklů a ostatních účastníků silničního provozu je díky tomu rychlejší.

To samé platí při jízdě za tmy. Je-li vůz vybaven dynamickým ovládáním dálkových světel, má být nyní činnost zlepšena. Rovněž grafické zobrazování na infotainmentu má být přehlednější a snadněji čitelné, ovládání intuitivnější. Volkswagen tak reaguje na kritiku, která právě na multimédia ve vozech ID mířila.

Související témata:

Výběr článků

Načítám