Článek
„Přestože si naše Karkulka své příznivce našla, dlouhodobě jsme neviděli očekávaný nárůst uživatelů a rozvoj této služby, což je hlavním důvodem jejího ukončení,“ uvedl Jiří Ptáček, generální ředitel zmíněného podniku.
„Tímto krokem uzavíráme jednu kapitolu v oblasti udržitelné mobility a nadále se soustředíme na další inovace v oblasti veřejné dopravy,“ dodal Ptáček.
Carsharing Karkulka, který nyní disponuje flotilou deseti vozů, si od svého spuštění získal více než třináct set registrovaných uživatelů. Roční počet výpůjček se pohyboval kolem 2500, červená auta byla tedy v akci zhruba sedmkrát denně a celkově najela přes osm set tisíc kilometrů. Počáteční očekávání byla ale daleko větší, mluvilo se o až dvaceti sdílených autech.
„Od začátku provozu jsme museli řešit tři závažné havárie, které vedly k totální škodě na vozidle a k nutnosti jeho výměny,“ upozornil Tomáš Holubář, vedoucí příslušného střediska „doprava v klidu“. K menším poškozením aut docházelo v průměru jednou měsíčně. „Vozový park služby Karkulka po jejím ukončení z větší části prodáme. Jedno až dvě vozidla si však ponecháme pro vnitrofiremní účely,“ doplnil Holubář.
Obecně platí, že sdílení auta je vhodné pro ty, kteří nenajezdí více než zhruba čtrnáct tisíc kilometrů ročně. V západočeské metropoli kromě končící Karkulky funguje celorepubliková carsharingová platforma HoppyGo a komerční služba Autonapůl.
„Dosavadním uživatelům Karkulky se snažíme pomoci s co nejhladším přechodem do velmi podobně nastaveného carsharingu,“ sdělil Michal Šimoník, ředitel Autonapůl. „V těchto dnech jsme také rozšířili naši plzeňskou flotilu na pět aut a podle poptávky budeme přidávat další,“ poznamenal Šimoník.