Článek
Robot, kterým se Volkswagen pochlubil, je autonomní a má u sebe sadu baterií o kapacitě 25 kWh, z jejichž kapacity se elektromobil dobije. Stroj funguje přes mobilní aplikaci nebo umí komunikovat přímo se systémem v autě, díky čemuž pozná, že baterie dochází. Robot k pohybu používá sadu kamer, laserových scanerů a ultrasonických senzorů.
Garáž, nebo bunkr? Designéři navrhli parkování pro Teslu Cybertruck
Volkswagen zamýšlí, že se bude robot používat především na místech, kde infrastruktura a podmínky nedovolí vybudovat kompletní nabíjecí stanici. Nejlepším místem využití by pak byly těsné podzemní garáže. Stroj od Volkswagenu umí sám operovat s více dobíjecími moduly s bateriemi. Po dobití je od vozu odpojit a dovézt zpět k nabití modulu ze sítě.
Nový Volkswagen Golf prošel nárazovými zkouškami
Automobilky po celém světě dobře vědí, že pokud mají své klienty nalákat na dražší a uživatelsky složitější elektromobily, musí se pořádně snažit, a to nejen ve výrobě, ale také v budování potřebné infrastruktury. I proto výrobci ročně utrácejí miliardy, aby svět připravily na éru elektromobilů, jež už klepe na dveře.