Hlavní obsah

Sbírky Národního technického muzea obohatil prototyp závodní fabie

Škoda Auto předala Národnímu technickému muzeu v Praze jeden ze dvou prototypů vozu Škoda Fabia RS Rally2, vyvíjeného pro soutěže na světových tratích rallye.

Foto: Škoda Auto

Prototyp vozu Škoda Fabia RS Rally2 byl předán do sbírek Národního technického muzea.

Článek

Nová Škoda Fabia RS Rally2 ve formě prototypu dorazila do muzea v maskovaném provedení, ve kterém absolvovala náročné testování. Model vycházející ze současné fabie navazuje na vůz Škoda Fabia Rally2 a Rally2 evo, který se za posledních osm let stal s více než 450 prodanými kusy nejprodávanějším rallyovým speciálem a zaznamenal četné úspěchy v závodech.

Škoda Motorsport vyvinula pro vůz RS Rally2 nový motor, dále vylepšila ovladatelnost, pohonné ústrojí, elektroniku a zvýšila bezpečnost jezdců i spolujezdců. Bylo provedeno rozsáhlé testování na asfaltu, šotolině, ledu a za rozmanitých povětrnostních podmínek za účelem co nejlepšího výkonu v závodech rallye.

Návštěvníci muzea mohou spatřit technická řešení vozu Fabia RS Rally2, například bezpečnostní rám z celkem 35,8 metru vysokopevnostních ocelových trubek. Vozy Fabia RS Rally2 pohání přeplňovaný čtyřválec o objemu 1,6 litru, přičemž aktuální verze motoru má výkon přibližně 214 kW, uvedl člen představenstva Škoda Auto za oblast technického vývoje Johannes Neft.

Škoda představuje novou závodní fabii. Může jezdit na syntetický benzín

AutoMoto

Mladoboleslavská automobilka tímto navázala na historickou spolupráci, která začala ve 30. letech 20. století, kdy spoluzakladatel mladoboleslavské společnosti Václav Klement daroval muzeu jedny z prvních exponátů.

Václav Klement, spoluzakladatel a vizionář mladoboleslavské společnosti, položil v roce 1935 základy muzejní sbírky darováním prvních tří motocyklů, řekl generální ředitel Národního technického muzea (NTM) Karel Ksandr.

Foto: Škoda Auto

V Národním technickém muzeu je vystaven i otevřený vůz L&K RK/M, s nímž před 110 lety triumfoval slavný hrabě Alexandr Joseph „Saša“ Kolowrat-Krakowský

Klement také daroval muzeu milion předválečných korun na stavbu budovy NTM, jeden z prvních automobilů Laurin & Klement vyrobených v Mladé Boleslavi a svůj osobní archiv, kde jsou uloženy všechny dokumenty k počátkům společnosti Laurin & Klement, tedy předchůdce firmy Škoda Auto, dodal Ksandr.

Ve sbírkách NTM jsou také další exponáty Škoda Auto, například nejúspěšnější poválečný československý sportovní vůz Škoda 130 RS, či formule Škoda F3 z roku 1966, která překonávala rychlost 200 km/h a je momentálně uložena v depozitáři.

Výběr článků

Načítám