Článek
„Počítám s tím, že v letech 2025 až 2030 budou existovat samořízená auta připravená ke vstupu na trh,” uvedl Diess. Poukázal mimo jiné na rychlý vývoj v oblasti umělé inteligence. „Lze předpokládat, že tyto systémy budou v brzké době zvládat i složité situace při autonomním řízení,” dodal.
Diess rovněž uvedl, že si před rokem a půl vyzkoušel samořízený vůz americké společnosti Waymo. „Bylo to působivé. Při klidném silničním provozu, dobrém počasí a rychlosti pod 70 kilometry za hodinu už to všechno fungovalo celkem dobře,” dodal.
Pět stupňů k puštění volantu. Autonomní řízení má svá pravidla
V cestě zavedení samořízení stojí však nadále především legislativa, kterou by k naplnění Diessových slov musela čekat napříč státy nejen v Evropě značná revoluce.
Mercedes například s novou třídou S čeká na povolení třetího stupně autonomního řízení na vybraných úsecích německých dálnic. Tento model je tedy na dálnici připraven umožnit řidiči legální puštění volantu, ale ještě tak učinit nesmí. Co se úplné formy autonomního řízení týče, jde však o stupeň pět.