Článek
Volva XC90, která zde jezdí, nemají zrovna jednoduchý život. Jezdí sice v autonomním režimu, ale obsluha vozu, která je zde stejně nutná, musí být neustále korigována. Ty nejlepší týdny, které vozy vykázaly, řídily samy 1,6 km. Vyplývá to z dat, která získal server recode.net.
Automobily se sice stále učí, ale prostě obsluha tu nutná je, protože prostě jsou chvíle, kdy automatika netuší, co má dělat. Třeba když značku zakryje nákladní auto, silnice je přehrazena výkopem apod. Ale to jsou faktory, které lze jen těžko vyloučit.
O trochu zajímavější je ještě další statistika, která říká, jak často museli řidiči zasahovat, aby zabránili nehodě. Nejdřív to bylo každých 80 km, postupně se tato hranice posunula až na 322 km. To jsou chvíle, kdy automobil je řidičem ovládán tak, aby se vyhnul srážce, nebo dokonce se stal účastníkem nehody. Jde především o situace, kdy automobil zapomene zastavit v křižovatce nebo naopak se v křižovatce zastaví, i když nemá.
Problémy hned od začátku
Uber v San Francisku spustil tyto autonomní taxíky už v prosinci minulého roku. Hned od začátku byly ale s auty problémy. Po sociálních sítích kolovala videa, jak auto projíždí křižovatkou na červenou, jak ignoruje cyklisty a chodce, nesprávně odbočuje apod. Po týdnu provozu musely být taxíky staženy a přeprogramovány. [celá zpráva]
Navíc byl problém s povoleními pro provoz takových aut po silnicích města. Uber hlásil, že žádná speciální povolení nepotřebuje, a tak mu místní dopravní inspektorát sebral povolení pro jízdu na pozemních komunikacích úplně. Až teprve po sehnání souhlasu a zpřístupnění všech dat z vozidel kontrolním orgánům, se vozy vrátily v roce 2017 na silnice města.