Článek
„Bezpečně odstranit řidiče je skutečnou laťkou pro samořídící auto,” holedbá se Dan Ammann, generální ředitel firmy Cruise.
Testování samořídících aut bez člověka-řidiče za volantem jako pojistky je v plánu v kalifornském městě San Francisco, neboť právě kalifornský Úřad pro motorová vozidla povolil takovýto provoz.
Pět stupňů k puštění volantu. Autonomní řízení má svá pravidla
Jak Ammann dodává, Cruise není první firmou, která získala takovéto povolení. Je však podle něj první, která ho skutečně použije na ulicích velkého amerického města. To není bezvýznamné zejména kvůli velmi hustému provozu, kterým jsou ohromná města, jako je i San Francisco, známá.
„Bylo by snazší testovat na předměstích, kde je řízení 30–40krát jednodušší, ale centra měst jsou gros světové dopravní krize,” pokračoval Ammann s tím, že centra měst jsou plná nehod, znečištění a dopravních zácp. Všechno tohle podle něj může být zmírněno nasazením autonomních elektrických vozidel.
Tento krok také znamená základ pro provoz vozidla s názvem Origin, na němž firma Cruise už pracuje. Je to samořídící mikrobus bez tradičních ovládacích prvků a plán je uvést ho na trh v roce 2022.