Hlavní obsah

Samořídící auta budeme mít do šesti let, slibuje Volkswagen

Autopiloty by měly jezdit po silnicích do poloviny příští dekády, alespoň dle slov šéfa divize autonomního řízení Volkswagenu. Zejména zpočátku mají být doménou prémiového segmentu, jehož zákazníci dokážou svůj čas strávený cestováním zužitkovat lépe.

Foto: Volkswagen 2x

Volkswagen I. D. Vizzion (na snímku) je koncept zcela autonomního vozu.

Článek

Jen pár dní poté, co automobilky Ford a Volkswagen ohlásily partnerství na autonomních a elektrických vozech, se německá část tohoto spojenectví nechala slyšet, že provoz samořídících aut na silnicích je na spadnutí.

Malé flotily autonomních vozidel budou jezdit „v blízké budoucnosti,” uvedl Alexander Hitzinger, šéf divize autonomního řízení u Volkswagenu. Rozsah nasazení nebude velký kvůli legislativním, ekonomickým a technologickým překážkám, kterým je stále třeba čelit.

K technologickým překážkám patří např. i naprosté anomálie, jako je třeba auto na dálnici v protisměru. Řidič-člověk ví, že v případě takového problému je třeba se vyhnout; autopilot musí být naprogramován tak, aby nezačal pouze brzdit.

Foto: Volkswagen

Volkswagen I.D. Vizzion

Kdy můžeme autonomní Volkswageny čekat na silnicích? Podle Hitzingera je v plánu „spuštění provozu samořídících aut pro komerční účely do poloviny příštího desetiletí”. To pochopitelně za použití technologie firmy Argo AI, k nimž má Volkswagen díky partnerství s Fordem přístup.

Řidiči budou mít podle Hitzingera možnost volby, zda se nechají odvézt, nebo budou řídit sami. Aby ale k něčemu takovému vůbec měli přístup, budou se nejspíš muset řádně plácnout přes kapsu.

„Spíš v prémiovém segmentu budou zákazníci ochotni připlatit za autonomní řízení, protože dokážou svůj čas zužitkovat lépe,” vysvětlil Hitzinger. Přinejmenším zpočátku tedy pravděpodobně budou samořídící auta určena pro ty, kdo dnes mají osobního šoféra.

Výběr článků

Načítám