Článek
Designově je Saab 9-7X originální a na silnici jej rozhodně nepřehlédnete. Klasická je čelní maska složená ze tří částí a také zakřivený zadní D-sloupek. Zadní poloprůhledné svítilny disponují třírozměrným efektem.
Interiér byl vytvořen ve stylu letadlového kokpitu, když jednotlivé ovládací prvky jsou orientovány tak, aby se nejlépe ovládaly z pozice řidiče.
Saab 9-7X bude dodáván ve dvou variantách lišících se prakticky jen instalovaným motorem. Slabší verze se 4.2 litrovým šestiválcem s točivým momentem 372 Nm dává výkon 205 kW (275 koní). Výkonnější osmiválec o objemu 5.3 litru dává výkon 224 kW (300 koní), když maximální točivý moment dosahuje 447 Nm.
Velkou předností bude pravděpodobně i variabilní zavazadlový prostor, jehož objem jen v základní úpravě činí 1161 litrů a při sklopení zadních sedadel dokonce 2268 litrů.
Zmíněná zadní sedadla jsou rozdělena v poměru 60:40 a tento poměr je standardní a neměnný pro všechny modely 9-7X. To vše se "pohybuje" na 18ti palcových litých hliníkových kolech.