Článek
Poprvé se budeme moci na automobil podívat na lednovém detroitském autosalonu. Automobil bude typickým crossoverem - jeho karoserie bude vypadat jako o něco vyšší kombi (hodně velká podoba bude s modelem 9-3 Spotwagon) na zvýšeném podvozku.
Podle časopisu Auto Motor und Sport bude vůz stát na koncernovém podvozku, jehož komponenty bude sdílet s vozy Cadillac. Předpokládá se však, že Saab přijde v novém voze s inovovaným pohonem všech kol, který vyvinul společně se specializovanou firmou Haldex.
Ovšem novinek zde bude víc. Především se pod kapotou objeví nový turbodiesel, jenž je výsledkem spolupráce s GM a VM Motori. Jedná se o vidlicový šestiválec o objemu 2,9 l a výkonu 184 kW. Točivý moment agregátu je velmi slušných 550 N.m při 2000 ot./min. tento agregát bude nasazen například i do Cadillacu CTS, a to hned příští rok. Vyrábí jej VM Motori v italském Centu, takže kompletní jednotky bude muset dovážet do Mexika. Právě zde se totiž bude Saab 9-4X vyrábět a odsud exportovat do USA a Evropy.
A ještě jedna informace: Jan Ake Jonsson, prezident Saabu, v rozhovoru řekl, že řada 9-1 ještě není zcela potvrzená, ale už se o ní uvažuje. Takže si počkejme, zda se Saab odhodlá k produkci konkurenta malého BMW řady 1 či Audi A3.