Článek
Zatím je však model 9-X BioHybrid jen konceptem pro zkoumání reakcí budoucích zákazníků. Z něj sice bude nový vůz vycházet, ale i tak návštěvníci ženevského autosalonu očekávali již něco více než jen studii, do které si ani nemohli sednout.
Saab však slibuje, že už příští rok by se měl hatchback objevit a nabídne toho mnoho, co konkurence nemá. Tak kupříkladu bude velmi hledět na ekologii. Už koncept pracuje s vysoce účinným motorem o objemu 1,4 l, jenž je přeplňovaný turbodmychadlem a může pracovat s jakýmkoli poměrem benzínu a bioetanolu.
Saab však slibuje, že už příští rok by se měl hatchback objevit a nabídne toho mnoho, co konkurence nemá. Tak kupříkladu bude velmi hledět na ekologii. Už koncept pracuje s vysoce účinným motorem o objemu 1,4 l, jenž je přeplňovaný turbodmychadlem a může pracovat s jakýmkoli poměrem benzínu a bioetanolu.
Výkon agregátu je při použití paliva E85 (85 % biopaliva + 15 % benzínu) skvělých 145 kW, přičemž emisí oxidu uhličitého je podle výrobce jen 105 g/km. Je to tedy hluboko pod normou platnou od roku 2012.
:. Saab 9-X BioHybrid je konceptem, ze kterého vzejde nová malá řada hatchbacků.foto: Novinky/Jan Čech
Koncept navíc pracuje s proměnlivou aerodynamikou. Nad rychlostí 70 km/h se vysunuje část horního spoileru a také spodní díl difuzoru. Vůz se tím prodlouží a nevýhodný tvar hatchbacku je mírně eliminován. Aerodynamický odpor se zmenší, a tím i spotřeba paliva.