Článek
Soutěžní verze Peugeotu 208 na sebe od uvedení standardní silniční varianty oblíbeného hatchbacku nenechala dlouho čekat.
Novinka 208 Rally 4 byla ve vývoji od poloviny roku 2018 a má být přímým nástupcem závodní verze 208 R2, jednoho z nejúspěšnějších a nejoblíbenějších speciálů od divize Peugeot Sport. Do dnešního dne se jich prodalo 450.
Zbrusu nová chlouba francouzských specialistů na motorsport vychází ze silniční verze „dvě stě osmičky“, ale od standardu se značně liší jak v karoserii, tak pochopitelně hlavně zevnitř.
Závodní speciál má pod kapotou tříválcový 1,2litrový motor s velkým turbodmychadlem, řídicí jednotku od firmy Magnetti Marelli, samosvorný diferenciál, převodovku SADEV a také výkonnější brzdný systém. Poháněna jsou přední kola.

Závodní speciál Peugeot 208 Rally 4
Řada úprav podle Peugeotu zajišťuje, že má 208 Rally 4 výkon 153 kW, tedy 208 koňských sil a točivý moment 290 Nm.
Peugeot v současné chvíli čeká na průběh homologací FIA do konce prvního čtvrtletí roku 2020, poté začne přijímat předobjednávky od závodních stájí.
Nedočkavci ale mohou vidět automobil poprvé v akci už 22. a 23. listopadu ve Španělsku. Pod vlajkou Peugeot Rally Academy se v madridské rallye za volant posadí Efren Llaren a Sara Fernandezová.
Francouzská automobilka si vůz cení na 66 000 eur, tedy v přepočtu přibližně 1,7 milionu korun a jako první si ho mohou objednat stáje závodící v seriálu 208 Rally Cup.