Článek
Soutěžní verze Peugeotu 208 na sebe od uvedení standardní silniční varianty oblíbeného hatchbacku nenechala dlouho čekat.
Novinka 208 Rally 4 byla ve vývoji od poloviny roku 2018 a má být přímým nástupcem závodní verze 208 R2, jednoho z nejúspěšnějších a nejoblíbenějších speciálů od divize Peugeot Sport. Do dnešního dne se jich prodalo 450.
Poslechněte si famózní Lamborghini Aventador s novým výfukem
Zbrusu nová chlouba francouzských specialistů na motorsport vychází ze silniční verze „dvě stě osmičky“, ale od standardu se značně liší jak v karoserii, tak pochopitelně hlavně zevnitř.
Závodní speciál má pod kapotou tříválcový 1,2litrový motor s velkým turbodmychadlem, řídicí jednotku od firmy Magnetti Marelli, samosvorný diferenciál, převodovku SADEV a také výkonnější brzdný systém. Poháněna jsou přední kola.
Řada úprav podle Peugeotu zajišťuje, že má 208 Rally 4 výkon 153 kW, tedy 208 koňských sil a točivý moment 290 Nm.
Peugeot v současné chvíli čeká na průběh homologací FIA do konce prvního čtvrtletí roku 2020, poté začne přijímat předobjednávky od závodních stájí.
Nedočkavci ale mohou vidět automobil poprvé v akci už 22. a 23. listopadu ve Španělsku. Pod vlajkou Peugeot Rally Academy se v madridské rallye za volant posadí Efren Llaren a Sara Fernandezová.
Peugeot hlásí návrat do Le Mans. Jde o dalšího zástupce nové kategorie
Francouzská automobilka si vůz cení na 66 000 eur, tedy v přepočtu přibližně 1,7 milionu korun a jako první si ho mohou objednat stáje závodící v seriálu 208 Rally Cup.