Hlavní obsah

S tříválcem stojí skoro 2 miliony, to je nový rally speciál od Peugeotu

Závodní oddělení francouzské automobilky Peugeot odhalilo novinku založenou na nedávno představeném hatchbacku 208. Verze Rally 4 nahrazuje zákazníky oblíbenou 208 R2.

Foto: Peugeot Motorsport

Závodní speciál Peugeot 208 Rally 4

Článek

Soutěžní verze Peugeotu 208 na sebe od uvedení standardní silniční varianty oblíbeného hatchbacku nenechala dlouho čekat.

Novinka 208 Rally 4 byla ve vývoji od poloviny roku 2018 a má být přímým nástupcem závodní verze 208 R2, jednoho z nejúspěšnějších a nejoblíbenějších speciálů od divize Peugeot Sport. Do dnešního dne se jich prodalo 450.

Poslechněte si famózní Lamborghini Aventador s novým výfukem

Tuning

Zbrusu nová chlouba francouzských specialistů na motorsport vychází ze silniční verze „dvě stě osmičky“, ale od standardu se značně liší jak v karoserii, tak pochopitelně hlavně zevnitř.

Závodní speciál má pod kapotou tříválcový 1,2litrový motor s velkým turbodmychadlem, řídicí jednotku od firmy Magnetti Marelli, samosvorný diferenciál, převodovku SADEV a také výkonnější brzdný systém. Poháněna jsou přední kola.

Foto: Peugeot Motorsport

Závodní speciál Peugeot 208 Rally 4

Řada úprav podle Peugeotu zajišťuje, že má 208 Rally 4 výkon 153 kW, tedy 208 koňských sil a točivý moment 290 Nm.

Peugeot v současné chvíli čeká na průběh homologací FIA do konce prvního čtvrtletí roku 2020, poté začne přijímat předobjednávky od závodních stájí.

Nedočkavci ale mohou vidět automobil poprvé v akci už 22. a 23. listopadu ve Španělsku. Pod vlajkou Peugeot Rally Academy se v madridské rallye za volant posadí Efren Llaren a Sara Fernandezová.

Peugeot hlásí návrat do Le Mans. Jde o dalšího zástupce nové kategorie

AutoMoto

Francouzská automobilka si vůz cení na 66 000 eur, tedy v přepočtu přibližně 1,7 milionu korun a jako první si ho mohou objednat stáje závodící v seriálu 208 Rally Cup.

Související články

Výběr článků

Načítám