Hlavní obsah

S novým 296 GTB se Ferrari vrací k šestiválcům

Maranellská automobilka ukazuje svůj první model se šestiválcem od sedmdesátých let. V hierarchii modelů s motorem uprostřed sice leží vespod, ovšem svými čísly pozadu nezůstává.

Foto: Ferrari

Ferrari 296 GTB

Článek

O novince se dříve mluvilo jako o novodobém modelu Dino, legendární označení modelu z roku 1966, které odkazovalo na zesnulého syna zakladatele značky, však nedostala. Jde o model, který se v portfoliu zařadí pod F8 Tributo, má ostatně i o 50 mm menší rozvor náprav. Podle automobilky má nabídnout nejzábavnější svezení v rámci nabídky.

Uprostřed vozu trůní třílitrový, dvakrát přeplňovaný šestiválec do V. Pracuje s osmistupňovou dvouspojkovou převodovkou a je součástí plug-in hybridního ústrojí. Patří k němu tedy i elektromotor a 7,45kWh baterie uložená v podlaze. Díky možnosti externího dobíjení ujede tento supersport 25 kilometrů na elektřinu.

Především ale elektrická část ústrojí pomáhá dynamice. Systémový výkon činí 610 kW, 830 koní. Točivý moment dosahuje 740 Nm. Z nuly na 100 km/h je za 2,9 sekundy, což se shoduje se zmíněným modelem F8 Tributo. Novinka je ve srovnání s výkonem 720 k dokonce výkonnější, osmiválec má však 770 Nm. Pro úplnost, maximálně se model 296 GTB rozjede na 330 km/h.

Zatímco standardní model nechce být jen okruhovým náčiním a v interiéru si drží luxusní standard, v nabídce je i paket Asseto Fiorano, který i díky většímu počtu karbonových dílů stlačí hmotnost na 1470 kilogramů, což je na plug-in hybrid skvělé číslo.

Novinka se začne prodávat v příštím roce za dosud neupřesněnou cenovku.

Související témata:

Výběr článků

Načítám