Článek
Michelin slibuje, že i s opotřebovanou pneumatikou Premier A/S zastavíte na mokru na kratším úseku než s novou pneumatikou bez této technologie. V čem je jiná? Předně, popisovaná pneumatika využívá fígl se skrytými drážkami, které se objeví až po výraznějším opotřebení první části pláště. Na 150 drážek po obvodu gumy pak lépe usměrňuje vodu a auto je díky tomu lépe ovladatelné.
Pneumatika je vyrobena z pryžové směsi s vysokým množstvím oxidu křemičitého a slunečnicového oleje. Obě látky jsou smíchány ve složitém poměru. Slunečnicový olej zlepšuje přilnavost na mokré vozovce při nízkých teplotách, oxid křemičitý pak zajišťuje celkovou pevnost.
Popisované pneumatiky se začnou prodávat na jaře, k dispozici budou ve 32 rozměrech od 185/65 R15 po 245/45 R18. Jde výhradně o celoroční pneumatiku. Vyrábět se budou v USA, kde také zákazníci dostanou garanci oněch výše zmiňovaných 60 000 mil (cca 97 000 km).
Běžná pneumatika „zvládne“ přibližně polovinu ujetých kilometrů, vždy ale záleží na povrchu silnice a způsobu řízení. Michelin pro některé specifické pneumatiky nabízí garanci i 90 000 mil (145 000 km).
V Česku ji nekoupíte
Garance počtu ujetých kilometrů je specifikum v USA, v Evropě se tento typ garance nenabízí. „Pneumatika Premier A/S je určená pouze pro severoamerický trh, ale ukazuje, kterým směrem se ubírá výzkum a vývoj Michelinu,“ uvedl na dotaz Novinek Daniel Cahel z českého zastoupení společnosti.