Článek
Jednou z největších překážek rozmachu infrastruktury rychlého dobíjení elektromobilů je fakt, že ne všude tam, kde by byla rychlá nabíječka potřeba, umožňuje stávající rozvodná síť její instalaci. Většinou se takový problém řeší novým vedením a trafostanicí, ovšem to je drahé a zdlouhavé.
Automobilka Volkswagen už v minulosti zprovoznila rychlonabíječku elektromobilů, která využívá úložiště elektřiny v podobě bateriových modulů z předprodukčních kusů ID.3 a ID.4. Nyní značka Elli, divize Volkswagenu pro elektromobilní infrastrukturu, ve spolupráci s petrolejářským gigantem Shell představuje nabíječku s názvem Flexpole.
Je de facto tímtéž, co Volkswagen loni zprovoznil ve Cvikově či co stojí už pár měsíců na několika místech v Česku - gigantickou powerbankou. Ta se sama nabíjí pomalu slabou přípojkou do rozvodné sítě, ale když přijede elektromobil lačný po elektřině, dokáže ji vydat vysokým výkonem, a tak vůz rychle nabít.
Prvním místem, kde nabíječka Flexpole stojí, je německý Göttingen a dvě přípojky typu CCS Combo 2 tu nabídnou až 150 kW nabíjecího výkonu. „Můžeme významně přispět k nutné expanzi dobíjecí infrastruktury, a to v lokalitách, kde by jinak bylo složité nainstalovat rychlonabíječku,“ cituje tisková zpráva Volkswagenu Tobiase Bahnsena, šéfa divize e-mobility Shellu pro Německo, Rakousko a Švýcarsko.
Automobilka neprozradila, jakou má úložiště kapacitu, ani zda onen výkon 150 kW se v případě zapojení dvou elektromobilů dělí, nebo zda je k mání pro obě přípojky současně.