Hlavní obsah

Ruský pokus o ultrakomfortní odpružení připomíná postapokalyptické stroje

Dvojité odpružení na staré ladě vypadá jako něco, co by člověk vážně nechtěl potkat na silnici –⁠ ale po poli to očividně jezdí velmi komfortně. Před apokalypsou i po ní.

Foto: Profimedia.cz

Odpružení (Ilustrační foto)

Článek

Citroën spojil v podstatě tři tlumiče do jednoho, aby dosáhl co nejlepšího jízdního komfortu –⁠ a docela se mu to daří. Ruský youtubový kanál Garage 54, známý svými šílenými kreacemi, udělal v podstatě to samé. Se stejným záměrem a očividně i výsledkem.

Na rozdíl od Citroënu však nevyvíjel speciální tlumiče, nýbrž prostě k sériovému odpružení lady přidal ještě další kompletní odpružení –⁠ ramena, pružiny i tlumiče. Vpředu přibylo přední zavěšení kol z blíže nespecifikované volhy; vypadá jako lichoběžníkové zavěšení. Vzadu k původní tuhé nápravě přidali McPherson z přední nápravy novější lady s předním pohonem.

Nápad se ovšem nezrodil z Citroënu, nýbrž z komfortu, který by člověk zažil, kdyby seděl v autě, které se veze na korbě náklaďáku. De facto ho od asfaltu dělí dvoje odpružení –⁠ jedno v přikurtovaném autě, druhé patřící nápravám nákladního auta.

Co se stane, když pneumatiku roztočíte rychlostí zvuku? Rusové to zkusili

AutoMoto

Svařence u kol vypadají, řekněme, jako odpovídající tomu, že je stavěla parta kluků v garáži. Přesto se při jízdě po zasněženém poli nic neulomilo a systém dokonce i fungoval se zamýšleným účinkem.

Samozřejmě, s něčím takovým nejde jezdit po silnici ani v Rusku, natož u nás. Ale v nějakém postapokalyptickém světě, v němž je třeba rychle ujíždět po jakémkoliv povrchu, by se něco takového mohlo skvěle vyjímat.

Související články

Výběr článků

Načítám