Článek
Citroën spojil v podstatě tři tlumiče do jednoho, aby dosáhl co nejlepšího jízdního komfortu – a docela se mu to daří. Ruský youtubový kanál Garage 54, známý svými šílenými kreacemi, udělal v podstatě to samé. Se stejným záměrem a očividně i výsledkem.
Na rozdíl od Citroënu však nevyvíjel speciální tlumiče, nýbrž prostě k sériovému odpružení lady přidal ještě další kompletní odpružení – ramena, pružiny i tlumiče. Vpředu přibylo přední zavěšení kol z blíže nespecifikované volhy; vypadá jako lichoběžníkové zavěšení. Vzadu k původní tuhé nápravě přidali McPherson z přední nápravy novější lady s předním pohonem.
Nápad se ovšem nezrodil z Citroënu, nýbrž z komfortu, který by člověk zažil, kdyby seděl v autě, které se veze na korbě náklaďáku. De facto ho od asfaltu dělí dvoje odpružení – jedno v přikurtovaném autě, druhé patřící nápravám nákladního auta.
Co se stane, když pneumatiku roztočíte rychlostí zvuku? Rusové to zkusili
Svařence u kol vypadají, řekněme, jako odpovídající tomu, že je stavěla parta kluků v garáži. Přesto se při jízdě po zasněženém poli nic neulomilo a systém dokonce i fungoval se zamýšleným účinkem.
Samozřejmě, s něčím takovým nejde jezdit po silnici ani v Rusku, natož u nás. Ale v nějakém postapokalyptickém světě, v němž je třeba rychle ujíždět po jakémkoliv povrchu, by se něco takového mohlo skvěle vyjímat.