Článek
Kamaz, to jsou pro většinu lidí, kteří automobilku znají, většinou jen velmi odolné a spolehlivé pracovní stroje nebo nákladní automobily. Společnost ovšem chystá jistou diverzitu a ve spolupráci s univerzitou v Petrohradě vytvořila svůj premiérový elektromobil Kama-1.
Už i Rusové mají samořídící náklaďák. Nepoznáte na něm, kde má příď

Rusové hovoří o tom, že se jejich první vozidlo na baterku bude moci vyrábět sériově, prozatím je ovšem vozidlo, které představili, jen předprodukční model.
Vozidlo je vyvíjeno už od roku 2018. Inženýři vozidlo osadili elektromotorem o výkonu 109 koní, který pohání zadní kola, a na jedno nabití ujede 250 kilometrů. V rychlonabíječce se akumulátory nabijí za 20 minut, běžným proudem za šest hodin.
Kama-1 je maličkým autem, které má tři dveře a měří přibližně o 19 centimetrů méně než Škoda Citigoe iV, dovnitř se pak naskládají čtyři pasažéři. Ve výbavě má auto LED světlomety, klimatizaci, devítipalcový displej infotainmentu či head-up displej.
Jak daleko dojede převodovka bez olejové náplně? Rus to zkusil

Sériová podoba vozu zatím není jasná. Hodně bude záležet na investorech, kteří by věřili ve výnosnost produkce. Otázkou zůstává, jestli Kama-1 dokáže konkurovat předním firmám z Evropy a Číny, které do vývoje investovaly desítky miliard korun.