Článek
S každým modelem, který automobilky tají před světovou premiérou, se na internetu rojí i grafické návrhy sériového stavu. Grafici často pracují s fotkami maskovaných prototypů, stejně jako v tomto případě.
Ani my nemůžeme nabídnout fotky sériového kusu, který zřejmě Škoda představí až v druhé polovině letošního roku. Ovšem přísně utajovaný finální kus bez maskování jsme viděli v rámci prvních jízd s prototypy. Dojmy můžeme porovnat se zmíněným návrhem.
Hned na začátku je třeba říci, že výsledek je na pohled mnohem atraktivnější a dynamičtější, než naznačuje grafické cvičení. Maskované prototypy svou vysokou stavbou působí trochu neohrabaně, ale schované linky a odlišný zadní c-sloupek ve finále dají vozu podstatně dynamičtější a na pohled nižší stavbu.
Nejvíce odlišností najdeme na přídi. Grafik ve velkém vycházel spíše z aktuální Octavie, ovšem příď je ve skutečnosti mnohem propracovanější, členitější. Světlomety jsou více zamračené a především z nich vychází světelná linka, která vede přes celou masku.
První jízda se Škodou Enyaq: Jedna z největších revolucí v historii značky
K ilustraci tohoto by mohl posloužit koncept Vision iV, ovšem u Enyaqu je svítící maska řešena ještě odvážněji. Svítí totiž i vertikální linky uvnitř masky. Vynechané místo je jen uprostřed ve spodní části, protože zatím neexistuje technologie, která by svítící linku vedla přes radar adaptivního tempomatu.
Na zádi jsou blízko skutečnosti svítilny, nápis Škoda místo loga i výrazný spodní prolis. Ovšem jiný výraz dává vozu zmíněný c-sloupek v odlišném provedení, výraznější střešní spoiler a o něco vyšší umístění svítilen.
Prototyp, který jsme měli možnost zhlédnout, byl vyveden v edici Founders. Bude k mání v první fázi předprodeje na konci letošního roku. Limitovaná edice 1 895 vozů připomíná založení podniku před 125 lety a vyznačuje se černými doplňky včetně nápisů.