Článek
Ruská automobilka Avtotor ve své továrně v Kaliningradu zahájila výrobu vozů čínské značky Kaiyi, která je součástí skupiny Chery. Informovala o tom agentura Reuters. Čínské značky se staly důležitými hráči na ruském automobilovém trhu po odchodu západních výrobců po invazi ruských vojsk na Ukrajinu.
Společnost Avtotor uvedla, že hodlá začátkem letošního roku zahájit prodej vozů Kaiyi E5. Tento model se představil loni v srpnu na autosalonu v Čcheng-tu jako kompaktní sedan s 1,5l zážehovým motorem pod kapotou, pohánějícím přední kola skrz manuální nebo bezestupňovou převodovku.
Výkon motoru je 156 koní, točivý moment 230 Nm. Výbava není chudá, kromě prvků jako ABS nebo ESP tu je také asistent rozjezdu do kopce či 360° kamerový systém kolem auta.
Nové moskviče jsou podvod ruské propagandy. Auto je komplet z Číny
Do konce roku chce Avtotor spustit výrobu dalších tří modelů této čínské značky. V minulosti Avtotor vyráběl automobily německé značky BMW a jihokorejských značek Hyundai a Kia.
Avtotor má nyní smlouvy také s dalšími dvěma čínskými automobilkami. Gubernátor Kaliningradské oblasti Anton Alichanov v prosinci uvedl, že podnik plánuje v letošním roce vyrobit zhruba 50 000 automobilů.
Celkový prodej aut v Rusku se v loňském roce, kdy Moskva rozpoutala válku na Ukrajině, snížil o 59 % na 626 300 vozů, což představovalo nejslabší výsledek za několik desetiletí. Většina prodaných modelů byla ruské nebo čínské výroby.
Ruský automobilový trh je daleko od svého vrcholu z roku 2008, kdy se v Rusku prodaly téměř tři miliony vozů a kdy se také spekulovalo, že země předstihne Německo jako nejdůležitější automobilový trh v Evropě. Mezinárodní finanční krize a sankce, které následovaly po anexi Krymu, ale tento vývoj změnily.