Článek
Že zoufalí lidé dělají zoufalé činy, je dobře známá věc. Jak zoufalý ale musí být člověk, který podpálí zánovní auto za nejméně 4,4 milionu korun? Přesně to totiž udělal ruský youtuber Michail Litvin, jak ukazuje jeho čerstvé video.
Samozřejmě to neudělal jen tak z plezíru. Čtyřdveřové kupé Mercedes-AMG GT 63 S si koupil v roce 2019 a měl z něj opravdu radost, jezdil s ním na okruhy a sem tam i driftoval; ostatně, od AMG se očekává, že bude stavěno na vysoké nároky jeho majitele.
Po zhruba 15 tisících kilometrech se začaly objevovat problémy s motorem signalizované rozsvícenou kontrolkou motoru. Litvin samozřejmě navštívil servis v prodejně, kde auto koupil, a dožadoval se opravy v rámci záruky.
Mercedes po Karlu Gottovi zamířil do sbírky fanouška
Zprvu to měl být pouze nekvalitní benzín, co způsobuje problémy. Když se to ale opakovalo, mechanici byli důkladnější a objevili závadu na jednom z turbodmychadel – a v rámci záruky ho vyměnili. Problém se ale vrátil.
Litvin tedy zajel do nezávislého servisu, kde se podařilo odhalit závadu velmi rychle. Autorizovaný servis při výměně turbodmychadla poškodil hadičku a tuto svou chybu špatně opravil. Kvůli tomu první válec nefungoval správně. Po zásahu nezávislých mechaniků bylo vše v pořádku, auto jezdilo jako nové.
S vozem zajel do autorizovaného servisu znovu, aby jeho vedoucímu řekl, kde byl problém, načež vedoucí nabídl, že věc ještě jednou prověří. Litvin však odmítl; nevěřil, že by tentokrát bylo něco jinak než při předešlých čtyřech návštěvách nebo že by servis přiznal vlastní chybu.
Jak Litvin vysvětluje na konci tohoto dlouhého videa, v němž popisuje celou situaci, s autem, třebaže funkčním, už pak nechtěl mít nic společného. Mohl ho prodat a výtěžek věnovat na pomoc v boji s koronavirem nebo jakoukoliv jinou charitu. Místo toho se rozhodl ho prostě zapálit.
Údajný problém tedy ve skutečnosti není s automobilkou Mercedes-Benz, nýbrž s jedním moskevským prodejcem a ani samo auto za něj nemohlo. Přesto skončilo v plamenech – podle Litvina jako vzkaz Mercedesu. A jistě také pro těch téměř devět milionů zhlédnutí, které od sobotního zveřejnění nasbíralo.