Článek
Obě auta mají šestistupňové manuální převodovky a obě mají výkon oscilující kolem hranice 300 koní. Cupra, sourozenec Octavie RS a Golfu GTI, jich nabídne 280, STI jich má rovné tři stovky. STI s aurou rallyového auta určeného pro civilní ježdění (jakkoliv už Subaru ve WRC dávno není) má pohon všech čtyř kol, nejostřejší leon se musí spolehnout pouze na přední nápravu.
Obě auta jsou svým charakterem natolik odlišná, že toto srovnání berte pouze jako perličku, jako zajímavost, která se poštěstila díky pár hodin se překrývající souběžné výpujčce obou aut. Soutěž probíhala na suchu, vždy se jelo dvakrát a do níže umístěné tabulky jsme zaznamenali lepší z obou časů. Jezdil jeden a týž řidič.
Zrychlení 0–100 km/h | Leon Cupra | WRX STI |
---|---|---|
0–30 km/h | 1,9 s | 2,0 s |
0–50 km/h | 3,4 s | 3,6 s |
0–80 km/h | 5,4 s | 5,4 s |
0–100 km/h | 7,2 s | 7,0 s |
Zdroj: Novinky.cz, měřeno zařízením Race Logic. Za zapůjčení měřícího zařízení děkujeme společnosti High performance parts. |
Na mokru, sněhu nebo šotolině by to samozřejmě dopadlo úplně jinak, na vyhřáté silnici po parném letním dnu ale pohon obou náprav tolik výhod nepřinášel. Slabší leon zvládl v první části sprintu lépe akcelerovat než „es-té-íčko”, zrychlení 0–80 km/h bylo u obou automobilů stejné, pak se projevil větší točivý moment, silnější a větší motor STI, které ve sprintu 0–100 km/h zvítězilo. I tak, rozdíl 0,2 sekundy není tak velký, jak by leckdo mohl očekávat.
Zajímavé také je, že oba časy jsou o dost horší než naměřená zrychlení, jaká udává na válcové zkušebně výrobce. STI by mělo zrychlit na stovku za 5,2 s, Leon Cupra za 5,8 sekundy.