Článek
Rolls-Royce Ghost se v Praze ukázal ve všech třech variantách. Krom standardního provedení tedy i ve verzi s prodlouženým rozvorem náprav pro větší komfort cestujících vzadu. Nechyběla ani dynamicky nastavená a temně ztvárněná verze Black Badge.
Ghost je menší než vrcholná limuzína Phantom, stále ale jde o více než pět a půl metru elegance. Ve své druhé generaci v roce 2019 vykročil ještě více vstříc vizuálnímu odlehčení, relativní neformálnosti a zaměření na řidiče i přesto, že tu jde především o komfort a nenucený jízdní projev. V tom má pokračovat i modernizované provedení.
„Model Ghost je našimi klienty považován za nejzábavnější Rolls-Royce, který poskytuje skutečně temperamentní zážitek z jízdy. Tyto tři nové modely představují tři individuální osobnosti, odrážející různé přístupy k luxusu, čímž dokonale naplňují odlišné požadavky našich klientů na životní styl,“ uvedl Frank Tiemann, ředitel korporátní komunikace pro střední a východní Evropu a střední Asii.
Změny v detailech
Modernizace luxusní limuzíny Rolls-Royce Ghost je označena jako Series II. Facelift je dobře patrný již na přídi, kdy ikonickou masku chladiče lemují světlomety s přepracovaným denním svícením. Ve spodní části předního nárazníku si navíc můžeme všimnout menších nasávacích otvorů a nových chromovaných dekorů.
Lehkou úpravou prošla také zadní světla, jejichž grafický podpis má být inspirovaný novým modelem Spectre. Zákazníci si navíc nyní mohou vybrat ze dvou nových designů 22palcových litých kol.
Kabina nabízí několik nových dekorů, jako například obložení z šedě mořeného jasanu nebo čalounění z duálního kepru. Šedě mořený jasan je ručně mořené dřevo, do kterého jsou vkládány mikroskopické kovové částice, vytvářející třpytivý efekt. Dvojitý kepr je textilie tkaná z bambusu do grafiky připomínající lana plachetnic.
Vrchol automobilového luxusu. Rolls-Royce v Praze otevřel novou prodejnu
Automobilka také lehce upravila palubní desku, kterou kryje od sloupku ke sloupku nový skleněný panel. Softwarově upravila grafiku digitálního přístrojového štítu, který může ladit s barvou vozu.
Zásadním vylepšením měla projít také konektivita v kabině. Cestující na zadních sedadlech si tak nyní mohou na příslušné obrazovky připojit dvě zařízení, zadní displeje mohou být párovány s bezdrátovými sluchátky a nechybí šikovně ukryté nabíjecí USB-C porty. Automobilka navíc zvýšila výkon audio-systému na 1400 W.
Pod kapotou zůstává ikonický 6,75litrový motor V12 twin-turbo, spojený s osmistupňovou převodovkou a pohonem všech kol. K dispozici je ve dvou výkonnostních provedeních, kdy standardní verze nabízí 563 koní, verze Black Badge pak 592 koní. Výkonnější model má také upravené naladění brzd a funkci rychlejšího řazení při prudké akceleraci.
Cenu vozu britská značka pod křídly BMW tradičně neuvádí, samotná „cena od“ ale prakticky nebude konečnou. Automobilka se totiž v tiskové zprávě pochlubila, že průměrný zákazník utratí dalších 10 % ceny vozu za individuální výbavu.