Článek
První sériově vyráběný elektromobil od Rolls-Royce je za rohem, automobilka ukončila testování u švédského Arjeplogu, kde má své zázemí skupina BMW.
Nově vyvíjený Rolls-Royce začíná svou životní dráhu vždy v zimě. „Začíná se prověřením izolace hlučnosti, vibrací a rázů až po kvalitu pryžového těsnění dveří, směsi pouzder, spojovacího materiálu, a dokonce i vlastnosti pojiv,” zní v prohlášení automobilky z Goodwoodu.
Rolls-Royce začíná testovat svůj první produkční elektromobil
![](http://d15-a.sdn.cz/d_15/c_img_gV_f/7u4Z.jpeg?fl=cro,0,1,1276,717%7Cres,160,,1%7Cjpg,80,,1)
Stejně tak se zkouší účinnost systémů vytápění, ventilace, klimatizace či chladicí soustavy. V neposlední řadě se ladí nastavení pohonu, řízení a odpružení. Což se zdá v případě elektromobilu být docela jinou disciplínou.
Spectre dorazí na nové elektrické platformě. Automobilka tvrdí, že propojený systém zajišťuje 141 200 interakcí mezi odesílatelem a příjemcem a obsahuje více než 1000 funkcí s více než 25 000 dílčími úlohami. Pro srovnání: vlajková limuzína Phantom zvládne 51 000 interakcí mezi odesílatelem a příjemcem a disponuje 456 funkcemi s 647 dílčími úlohami.
Wraith a Dawn končí bez přímých nástupců, Rolls-Royce se soustředí na elektrické kupé
![](http://d15-a.sdn.cz/d_15/c_img_gQ_d/47mIUq.jpeg?fl=cro,0,51,1280,720%7Cres,160,,1%7Cjpg,80,,1)
„Zdokonalení plně elektrického pohonného ústrojí, které je základem modelu Spectre, vytváří zcela novou definici technického vývoje. Přechod od spalovacích motorů nám umožňuje výrazně zvýšit výpočetní výkon jednotlivých komponent a vytvořit systém Decentralizované inteligence,” říká ředitel vývoje Mihiar Ayoubi s tím, že tuto éru, kdy inženýři využívají víceúčelovou, vícekanálovou a vysoce propojenou architekturu elektronického a elektrického pohonného ústrojí, označují jako Rolls-Royce 3.0.
„Naším úkolem je naučit každou součást a celý systém myslet, chovat se a komunikovat tak, aby výsledkem byl typický Rolls-Royce,“ dodává Ayoubi.
111letá soška na vozech Rolls-Royce má nový tvar, kvůli elektromobilitě
![](http://d15-a.sdn.cz/d_15/c_img_QL_l/t8qBe8.jpeg?fl=cro,0,132,1280,720%7Cres,160,,1%7Cjpg,80,,1)
Technické podrobnosti Rolls-Royce zatím tají, stejně jako další informace. Pod maskováním lze vidět velké dvoudveřové kupé s typickou proporcí. Kvůli prodloužení dojezdu má být novinka pečlivě aerodynamicky optimalizována. I díky maličkostem, jako trochu více „přikrčené” sošce na přídi, dosahuje součinitel odporu vzduchu (cx) jen 0,26.
Prototypy ještě najedou kolem dvou milionu testovacích kilometrů, v průběhu čtvrtého čtvrtletí roku 2023 se první vozy dostanou k zákazníkům.