Hlavní obsah

Rolls-Royce představil hybridní desetiválec do tanku

Divize Rolls-Royce Power Systems v rámci programu pohonných jednotek pro pozemní vojenská vozidla představila koncepty nového vidlicového desetiválce a hybridního systému. Obojí může najít uplatnění v armádách NATO.

Foto: Rolls-Royce

Společnost Rolls-Royce Holding představila koncepty hybridního systému a motoru V10 pro vojenské stroje

Článek

Pod značkou Rolls-Royce si mnoho z nás představí zejména luxusní automobily. Kromě samotné automobilky, která je ve vlastnictví společnosti BMW, ale existuje ještě samostatná společnost Rolls-Royce Holdings, známá například výrobou leteckých motorů. Nyní ale divize Power Systems představila dva nové koncepty pro těžká vojenská vozidla.

V rámci rozvoje pohonného programu MTU představila koncepty hybridního sytému, speciálně navrženého pro taktické použití, a nového vidlicového desetiválce řady MTU 199, populárního v několika armádách NATO, o výkonu přes 1100 kW.

Motorový systém MTU 199, který je aktuálně dostupný v šestiválcové a osmiválcové verzi, je podle společnosti již nyní bestsellerem ve své kategorii. Ostatně od roku 2000 bylo dodáno přes 4000 kusů pro pásová i kolová obrněná vozidla. Nová verze V10 ještě zvýší jeho možnosti a použitelnost.

Vláda bude řešit nákup nových tanků Leopard 2A8

Domácí

Vznětový motor, který může být propojen s různými hydraulickými systémy, generátory a další technikou, nabízí nejvyšší výkon kolem 1100 kW, díky čemuž je schopný pohánět stroje o hmotnosti 50 až 70 tun. Hravě by si tak měl poradit i s tankem. Společnost navíc uvádí, že pracuje na ještě lepší verzi, jejíž výkon by měl dosahovat až 1200 kW.

Vedle nového motoru V10 navíc společnost představila i nový hybridní systém pro těžká armádní vozidla, který má za úkol nejen pomáhat spalovacímu motoru dodatečným výkonem, ale také zkomplikovat detekci vozidla.

Pokud totiž systémy vozidla napájí baterie místo spalovacího motoru, omezí se kromě hluku i tepelná stopa.

Foto: Rolls-Royce

Koncept vznětového motoru MTU 199 o výkonu 1100 kW zvládne pohánět stroje o hmotnosti 50 až 70 tun

Hybridní systém by měl být kompaktní, což usnadní jeho integraci do stroje, jeho nabíjení zvládne kterýkoliv z již existujících motorů řady MTU. Díky asistenci elektromotoru v nižších rychlostech by navíc stroje mohly být tišší, v případě potřeby pak elektrický systém usnadní akceleraci do vyšších rychlostí.

„Jsme přesvědčeni, že významně přispíváme k dalšímu rozvoji obranných schopností NATO a jeho spojenců. Poprvé budou moci výrobci vozidel realizovat zcela nové koncepce vozidel, přičemž hybridní koncepci lze v zásadě realizovat s jakoukoli řadou motorů z vojenského pohonného programu MTU,“ uvedl Christian Wolf, šéf vývoje vojenských motorů a systémů.

Česká armáda koupí 246 švédských obrněnců za 60 miliard

Domácí

Výběr článků

Načítám