Článek
Na jedné straně stojí snaha automobilek prodávat svá auta přímo zákazníkům, nikoliv překupníkům, na druhé právo lidí dělat si se svým majetkem, co chtějí. Většina značek zastává ten druhý přístup, některé z těch exkluzivnějších, které si mohou dovolit vybírat, komu auto prodají, tvrdě razí první metodu.
Má se k nim přidat britský Rolls-Royce, alespoň podle nedávných slov šéfa Torstena Müllera-Ötvöse. „Skutečně prověřujeme, kdo jste a co chcete s autem udělat - musíte se kvalifikovat a pak dostanete možnost si vůz objednat,“ cituje ho web Carscoops. Müller-Ötvös dodává, že pokud lidé auto hned prodají dál, „zamíří na černou listinu a je hotovo - už nikdy nebudou mít šanci získat vůz“.
Konkrétně jde o očekávaný elektromobil Spectre, kterého se má tento způsob sledování, co kdo s autem dělá, týkat. Je o něj totiž velký zájem a je možné, že automobilka bude muset navýšit produkci; 40 procent zákazníků spectre si dříve žádný nový rolls-royce nekoupili.
Rolls-Royce představil svůj první elektromobil
Ne všichni prodejci aut ovšem s přístupem automobilky souhlasí. Úspěšný britský prodejce supersportů Tom Hartley, který se celou kariéru zabývá mimo jiné vozy Rolls-Royce, vyjádřil pro magazín Car Dealer svůj nesouhlas.
„Peníze jsou až na prvním místě a výrobci aut nezabrání podnikatelům, obchodníkům a aristokratům prodávat svá auta. Už jsem koupil od zákazníků dva spectry,“ říká Hartley. Automobilka Rolls-Royce přitom vůz ještě nezačala zákazníkům dodávat, očekává se to ve čtvrtém čtvrtletí letošního roku.
„Nemyslím si, že je fér, aby automobilky říkaly zákazníkům, kteří utratili skoro půl milionu liber za auto, co s ním smějí dělat,“ pokračuje Hartley a dodává, že „okolnosti se mění, lidé mohou mít skutečný důvod pro prodej, jako například finanční těžkosti“.