Článek
Společnost Waymo, známý provozovatel robotických taxíků v několika amerických městech, musela v prosinci loňského roku řešit zajímavý problém, jak upozornil The Drive. Kvůli nehodám, kdy dvě různá vozidla nabourala do stejného pick-upu na dvou různých místech jednoho města, bylo nutné jejich svolání a upravení softwaru.
K nehodám došlo 11. prosince loňského roku ve městě Phoenix, kdy se robotické taxíky setkaly s vozem odtahové služby, který údajně „nesprávně“ odtahoval pick-up připojený za zadní část, takže jeho příď směřovala do protisměru. K první nehodě navíc mělo dojít na křižovatce, kdy souprava zasahovala do dvou pruhů.
Řídicí jednotka robotického vozu Waymo špatně vyhodnotila, jakým směrem se souprava vydá, a došlo k drobné kolizi s odtahovaným pick-upem, během které měly vzniknout jen malé škody. Vůz odtahové služby měl navíc z místa nehody odjet.
O několik minut později se do kontaktu se soupravou dostal jiný robotický vůz Waymo a opět došlo k drobné kolizi. Obě robotická vozidla byla v době nehod prázdná, nedošlo k žádným zraněním a škody na vozidlech měly být minimální.
Společnost Waymo, do které investuje i Google, ke kolizím přistoupila s maximální odpovědností. Kontaktovala místní policii, státní úřad pro veřejnou bezpečnost i národní agenturu pro silniční bezpečnost. Následně své robotické taxíky dobrovolně stáhla a upravila jejich software. Od 12. ledna tak všechny vozy pracují s jeho novější verzí.
Ačkoliv tyto nehody působí spíše komicky, opět ukazují na velmi komplikovaný vývoj technologie autonomního řízení, která musí být připravena i na neobvyklé situace, které by pro běžného řidiče nepředstavovaly prakticky žádnou větší výzvu.