Článek
Dvoumístný otevřený automobil v té době nabízela jen málokterá automobilka, zákazníky mělo k novému „bavoráku“ přitáhnout i mnoho netradičních řešení: od snadno odnímatelných plastových panelů karosérie až po dveře, které se zasouvaly dolů do prahů.
Vůz klasické koncepce s dvouapůllitrovým řadovým šestiválcem pod dlouhou přední kapotou pohánějícím zadní kola skrze manuální převodovku sliboval řidičské zážitky. Vždyť původ jeho konstrukce najdeme ve slavném BMW E30, první trojkové řadě.
Test BMW 220d Coupé: Tradiční receptura
Dva roky po představení roadsteru se bavorská továrna chlubila tím, že se jí sešlo na vůz, který se začal vyrábět v říjnu 1988, 35 000 objednávek. Skutečnost ale nakonec byla úplně jiná, do června 1991 vyrobilo BMW jen 8000 kusů modelu Z1, všechny navíc vznikly ručně.
Auto, pro které byla asi nejtypičtější červená barva, navíc stálo dost peněz - skoro 90 000 marek, což by dnes odpovídalo zhruba stejné částce v eurech, tedy asi 2,2 milionu korun.
Za podobnou cenu mohl zákazník dostat osvědčené Porsche 911, lidi toužící po výjimečnosti pak odlákal i luxusnější Mercedes SL, jehož novou generaci představila stuttgartská automobilka v roce 1989.
Díky malému počtu vyrobených kusů je ale dnes z BMW Z1 poměrně oblíbený youngtimer, mladý veterán, ceny zachovalých kusů se pohybují kolem 50 000 eur. A ačkoli tento typ obchodně právě nezazářil, stal se základem úspěšné modelové řady „zetkových“ roadsterů BMW, ve které dnes pokračuje model Z4. Žádný z nich už ale nenabídl ikonické spouštěcí dveře.