Článek
Zakladatel stejnojmenné automobilky Mate Rimac v rozhovoru pro britský Autocar naznačil, jak by mohly vypadat další kroky chorvatské značky, včetně nástupce extrémně silného elektrického supersportu Nevera.
„Rimac není výhradně elektrický – dělá to, co je v danou chvíli nejzajímavější,“ řekl a prozradil, že pracuje na programu, který určí, zda takzvané nanotrubice mohou být účinným zdrojem energie pro vozidlo.
V podstatě jde o přehřátí „chemicky odlišných“ kapalných paliv, aby se vyrobila elektřina, která by pak mohla být použita k pohonu elektromotoru, čímž by se nahradila baterie v elektrickém hnacím ústrojí.
Rimac uvedl jako příklady paliv, která by mohla být použita k pohonu tohoto uspořádání, zkapalněný ropný plyn, vodík a naftu. Prozradil, že jeho společnost identifikovala start-up experimentující s touto technologií v malém měřítku a že testy ukázaly, že nanotrubice by mohly fungovat s 80% účinností, když průměr pro spalovací motor je 30%.
„Mezi vedlejší produkty tohoto procesu patří CO2 a další plyny, ale je jich mnohem méně, než je emitováno jakýmkoli konvenčním spalovacím motorem,“ řekl Rimac.
Věří, že program má potenciálně významné důsledky pro celý automobilový průmysl, ale „zejména sportovní vozy“, což naznačuje, že odstraněním baterie z elektrického hnacího ústrojí lze dosáhnout podstatných úspor hmotnosti a výhod balení.
Nový rekord v couvání. Chorvatský supersport na zpátečku uháněl přes 275 km/h
![](http://d15-a.sdn.cz/d_15/c_img_QR_7/7XDRa/rimac-nevera-rimac-nevera-rekord-elektromobil-hypersport.jpeg?fl=cro,0,104,2000,1125%7Cres,160,,1%7Cjpg,80,,1)
Chorvatský Rimac chce změnit městskou dopravu, chystá službu autonomních taxi
![](http://d15-a.sdn.cz/d_15/c_img_QR_t/sDNB2l.jpeg?fl=cro,0,124,1280,720%7Cres,160,,1%7Cjpg,80,,1)