Hlavní obsah

Rimac staví okruhovou bestii, má pokořit i vozy formule 1

Chorvatský výrobce supersportů Rimac potvrdil práce na zcela novém okruhovém modelu, který vzniká s cílem přepisovat rekordy. Mezi moderními vozy by neměl mít konkurenta.

Foto: Rimac

Rimac Nevera R

Článek

Společnost Rimac nedávno představila extrémní elektrický hypersport Nevera R, který svými parametry doslova vyráží dech. Ačkoliv zrychlení z 0 na 100 km/h stále zvládá za 1,81 sekundy, díky zvýšení výkonu čtyř elektromotorů a snížení hmotnosti sprintuje na 200 km/h už za 4,42 sekundy a 300 km/h dosáhne za 8,66 sekundy.

Maximální rychlost je standardně omezena na 350 km/h, nicméně automobilka je schopna odemknout i maximální rychlost 412 km/h klasického Rimaku Nevera. Díky zvýšené tuhosti a přítlaku navíc automobilka slibuje ještě lepší ovladatelnost, a tedy lepší časy na okruzích. Vůz má navíc i extrémnější design.

Stroj, který vznikne v počtu 40 kusů, se ale chorvatská automobilka chystá ještě překonat. Mate Rimac, výkonný šéf společnosti, totiž v rozhovoru pro Motor1 potvrdil, že společnost pracuje na vývoji zcela nového okruhového speciálu, který nebude svazován žádnými silničními ani soutěžními pravidly.

Rimac láká na premiéru nového modelu, supersport to ale tentokrát nebude

AutoMoto
Foto: Rimac

Rimac Nevera R

„Nyní jsme se rozhodli posouvat hranice nejen v silničních vozech, ale také v závodech na okruhu,“ uvedl Rimac pro Motor1. „Takže stavíme okruhový, jednomístný vůz, který bude na většině tratí rychlejší než jakýkoli závodní vůz. Rychlejší než formule 1, rychlejší než Le Mans.“

Vůz by měl být jednomístný, se sedadlem řidiče uprostřed kabiny inspirované kokpitem. Společnost se navíc nechystá použít jako základ platformu modelu Nevera, místo toho by měl okruhový speciál dostat vlastní unikátní techniku.

Novinka by mohla být představena možná již letos, v příštím roce by pak měla vyrazit na první okruhy, kde se společnost chystá stanovovat nové rekordy. Už s přihlédnutím k parametrům modelu Nevera R je přitom stěží představitelné, jak extrémní by nový stroj mohl být.

Nové bugatti mělo být elektromobilem, požadavky vedení VW zastavil Rimac

AutoMoto

Zájem o elektrické supersporty rychle opadá. Už nejsou cool, přiznává Rimac

AutoMoto

Výběr článků

Načítám