Hlavní obsah

Řídili jsme Škodu Fabii pick-up, je jediná na světě

Novinky, Martin Žemlička

Pick-up Škodovka naposledy vyráběla v době felicie, a to je už předlouhých čtrnáct let. Nový model v rámci výuky vytvořili učni ze Středního odborného učiliště strojírenského. A coby technický základ zvolili fabii třetí generace. Na pár desítek minut jsme měli možnost posadit se za volant jediné fabie pick-up na světě.

Řidili jsme Škodu Fabii pick-up, je jediná na světěVideo: Novinky

Článek

Škola hrou – tímto heslem se už podruhé řídili v mladoboleslavské automobilce a po loňském citijetu přichází letos pick-up vyrobený z Fabie III. Na autě, které svým názvem odkazuje na poslední škodovácký pick-up (Felicia Fun), osm měsíců pracovalo v rámci školní výuky víc než 20 mladých lidí.

A nutno říci, že se jim to – snad kromě možnosti otevřít páté dveře (jsou přidělané šrouby) – povedlo na výbornou. Na tohle auto se velmi dobře dívá, a když se s ním svezete, připadá vám jako předsériový prototyp těsně před koncem továrních testů.

Roadster CitiJet v plné kráseVideo: Novinky

Kola i lak jsou z Octavie RS

Design je naživo velice povedený, autu sluší šedá metalíza z Octavie RS i zelené detaily vně a uvnitř. Mimochodem, litá 18palcová kola jsou také z „er-esa“. Zvažovaly se i „devatenáctky“, ale ty by se do podběhů nevešly. Bočnice jsou zesílené a povedené je i zakončení B sloupku.

Zadní světla jsou diodová, na každém z nich napočítáte rovných 320 diod. Zajímavostí jsou dvě čočky v předních světlometech, díky čemuž by funstar měl lepé svítit v noci (nezkoušeli jsme). Hezkým detailem je i žebrování kapoty.

Foto: Škoda Auto

Škoda Funstar

Foto: Škoda Auto

Škoda Funstar

Škoda Funstar měla před naší jízdou najeto lehce přes sto kilometrů.

Na rovince u pražského kulturního centra Meet Factory smíme jezdit nejvýš třicetikilometrovou rychlostí a i když tento limit lehce překročíme, z „testovacích“ jízd zjistíme pouze detaily. Třeba ten, že díky nižší hmotnosti a vyššímu výkonu dvanáctistovky TSI (90 kW / 122 k) auto jede docela svižně (bráno akcelerací na první a druhý rychlostní stupeň do nějakých 50 km/h).

Dva pick-upy Škoda Auto - Favorit Fun a Felicia FunVideo: Novinky

K vidění bude třeba na Barum rallye či v liberecké IQlandii

Funstar se nepřekvapivě řídí jako obyčejné fabie třetí generace, nikde nic nevrže a auto působí velice „sériovým“ dojmem. Jenom uvnitř sem tam problikne žlutá kontrolka airbagu, jinak si vnitřek spletete se sériovým provedením.

Decentní, ale i tak hezký je zvuk výfuku, kdy si motor pod plynem během řazení „odfrkne“. Agregát, který je, jak zjišťujeme, po otevření kapoty nalakovaný na bílo (chybí tak tuctový černý plast krytu motoru), je spojen se sedmistupňovým dvouspojkovým automatem DSG.

Ve světové premiéře se učňovský koncept představil na tuningovém srazu u rakouského jezera Wörthersee v květnu. Naživo si jej můžete prohlédnout třeba koncem prázdnin ve Zlíně na Barum rallye nebo následně v liberecké IQlandii.

Foto: Škoda Auto

Škoda Funstar

Foto: Škoda Auto

Škoda Funstar

Anketa

Líbí se vám studentský pick-up Funstar a měla by Škoda vyrábět nějaký pick-up sériově?
Funstar se mi líbí a nějaký sériový pick-up by Škoda měla vyrábět
88,6 %
Funstar se mi NElíbí, ale sériový pick-up by Škoda měla vyrábět
4,8 %
Funstar se mi líbí, ale sériový pick-up by Škoda NEměla vyrábět
2,8 %
Funstar se mi NElíbí a sériový pick-up by Škoda NEměla vyrábět
3,8 %
HLASOVÁNÍ SKONČILO: Celkem hlasovalo 1616 čtenářů.
Související témata:

Výběr článků

Načítám